Dacia depăşeşte Renault pe piaţa auto din UE, în iulie
Dacia a depăşit Renault în luna iulie la înmtatriculările de maşini noi în Uniunea Europeană, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate joi.
Înmatriculările de autoturisme marca Dacia au crescut până la 44.809 unităţi, în creştere cu 10,1% de la an la an
Înmatriculările de autoturisme marca Dacia au crescut în iulie 2024 până la 44.809 unităţi, cu 10,1% faţă de luna iiulie 2023, în timp ce înmatriculările Renault au scăzut cu 11%, până la 43.738 de unităţi.
În iulie anul trecut, înmatriculările Renault în UE se situau la 49.160 unităţi, în timp ce Dacia totaliza 40.698 unităţi.
Cumulat pe primele 7 luni ale acestui an, înmatriculările marca Renault în UE sunt de 378.25 unităţi, peste cele ale mărcii Dacia – 315.358 unităţi.
Mercedes şi Peugeot sunt uşor sub Dacia. La mare distanţă – Opel, Ford, Citroen, Fiat
În luna iulie 2024, Dacia a devansat în UE mărci precum Peugeot (43.972 de unităţi înmatriculate) sau Mercedes (44.354).
La mare distanţă de Dacia se află Opel (28.026 maşini noi înmatriculate), Citroen (24.091), Ford (24.051), Fiat (22.609).
În iulie 2024, înmatriculările de autovehicule noi în UE au înregistrat o creștere modestă (+0,2%), cu rezultate mixte pe cele patru piețe majore ale regiunii: Italia (+4,7%) și Spania (+3,4%) au înregistrat creșteri moderate, în timp ce piețele franceză (-2,3%) și germană (-2,1%) au înregistrat scăderi.
Vehiculele electrice cu baterii au reprezentat 12,1% din piața auto din UE, în scădere față de 13,5% în anul precedent. Cota de piață a vehiculelor hibride-electrice a crescut de la 25,5% la 32%. Cota combinată a mașinilor pe benzină și diesel a scăzut de la 50% la 46%.
Autoturisme electrice
În iulie 2024, înmatriculările de autovehicule electrice cu baterii (BEV) au scăzut cu 10,8%, la 102. 705 unități, iar cota lor totală de piață a scăzut la 12,1%, de la 13,5% în anul precedent.
În ciuda creșterilor înregistrate în Belgia (+44,2%), Țările de Jos (+8,9%) și Franța (+1%), declinul Germaniei (-36,8%) nu a putut fi compensat. În perioada ianuarie – iulie, au fost înmatriculate 815.399 de autoturisme noi cu baterii electrice, reprezentând 12,5% din piață.
Înmatriculările de automobile hibride plug-in au înregistrat un declin (-14,1%) luna trecută, în ciuda unei creșteri de 3,2% în Germania. În iulie, hibridele plug-in au reprezentat 6,8% din totalul pieței auto, în scădere de la 7,9% anul trecut, cu 57.679 de unități vândute.
Vehiculele hibride-electrice au înregistrat o creștere în iulie, înmatriculările de mașini crescând cu 25,7%, la 273.003 unități.
Toate cele mai mari patru piețe pentru acest segment au înregistrat creșteri de două cifre: Franța (+47,4%), Spania (+31,5%), Germania (+22,4%) și Italia (+17,4%). Această creștere a dus cota de piață a mașinilor hibride-electrice la 32%, față de 25,5% în iulie 2023.
Mașini pe benzină și diesel
În iulie 2024, vânzările de automobile pe benzină au scăzut cu 7%. Creșterea modestă de pe piețe-cheie precum Italia (+3,8%) și Germania (+0,1%) nu a putut contracara scăderile din Franța (-22,6%) și Spania (-12,5%).
Mașinile pe benzină reprezintă acum 33,4% din piață, în scădere de la 35,9% în iulie anul trecut.
Piața automobilelor diesel a înregistrat o scădere de 10,1%, rezultând o cotă de piață de 12,6% în iulie anul trecut.
În timp ce Germania a înregistrat o creștere moderată de 1,4%, s-au observat scăderi substanțiale pe alte piețe importante precum Italia (-24,6%), Franța (-23,9%) și Spania (-11,6%).