Dacia impresionează presa franceză: Bigster marchează ascensiunea mărcii în plină criză auto
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/Proiect-nou-7-5.jpg)
Dacia continuă să performeze într-o industrie auto marcată de criză, iar noul SUV Bigster marchează un pas strategic către segmentul compact, fără a compromite valorile de bază ale mărcii.
În ciuda dificultăților economice care afectează industria auto la nivel global, Dacia înregistrează rezultate pozitive, susținute de succesul constant al modelelor Sandero și Duster. Acestea rămân cele mai vândute mașini din Franța pentru clienții persoane fizice, datorită prețurilor moderate. Noul model Bigster a fost dezvoltat pentru a consolida această poziție, reprezentând un pas înainte spre segmentul superior al SUV-urilor compacte, scrie publicația franceză Le Point.
Mai mare, dar tot Dacia
Bigster este construit pe aceeași platformă tehnică cu Duster, dar vine cu dimensiuni mai generoase: 4,57 metri lungime (cu 27 cm mai mult decât Duster) și 1,66 metri înălțime. Dimensiunile îl plasează în aceeași categorie cu modele precum Renault Arkana sau Peugeot 3008, adresându-se în special familiilor în căutarea unui SUV spațios și accesibil.
În ciuda dimensiunilor, Bigster păstrează o configurație cu 5 locuri, o alegere care a permis reducerea costurilor de producție și maximizarea spațiului din portbagaj. Volumul acestuia variază între 612 și 702 litri, în funcție de versiune și de prezența sistemului hibrid.
Motorizări moderne și eficiente
La lansare, Bigster este disponibil cu patru variante de motorizare. Gama include:
-
Un motor turbo de 3 cilindri, pe benzină, cu 140 CP, disponibil și în versiune compatibilă cu GPL.
-
O versiune de 130 CP cu tracțiune integrală, ideală pentru drumuri neasfaltate.
-
O versiune hibridă de 155 CP, echipată cu un motor nou de 1.8 litri cu injecție directă, optimizat pentru eficiență în regim de funcționare Atkinson.
Versiunea hibridă impresionează prin emisii reduse de CO2 (103-105 g/km), ceea ce o scutește complet de taxa de malus ecologic în Franța.
Confort decent, performanță echilibrată
Interiorul preia designul planșei de bord de la Duster, dar Bigster oferă un spațiu mai luminos datorită geamurilor mai mari. Ecranul central are 10 inch în versiunea de top, iar ergonomia generală este satisfăcătoare, deși unele elemente, precum reglajul lombar, sunt considerate mai puțin practice.
Comportamentul rutier al SUV-ului privilegiază stabilitatea. Suspensia poate părea rigidă pe versiunile cu jante opționale de 19 inch, dar confortul este îmbunătățit semnificativ cu jantele standard de 17 sau 18 inch.
În regim urban, versiunea hibridă consumă sub 5 litri la 100 km, iar pe șosea consumul rămâne competitiv, deși pe autostradă poate ajunge la 7 litri/100 km.
Prețuri competitive
Bigster este produs la uzina Dacia din Pitești și vine cu prețuri aliniate strategiei mărcii:
-
De la 24.990 euro pentru versiunea de 140 CP pe benzină (malus între 230 și 330 euro) și GPL (malus între 50 și 190 euro)
-
29.700 euro pentru versiunea Hybrid 155 (malus 0 euro)
Prin urmar, Dacia Bigster reușește să avanseze spre segmentul superior fără a trăda filosofia de simplitate și accesibilitate care a consacrat marca. Este un SUV robust, spațios și eficient, care oferă o alternativă serioasă într-o piață dominată de modele mai scumpe. Rămâne de văzut dacă această nouă strategie va consolida poziția Dacia în Europa de Vest, dar primele semnale sunt promițătoare.