Dacia Logan, în topul celor mai urâte mașini!
Sub titlul „Cele mai urâte 10 maşini din ultimii 20 de ani: de la Logan la Multipla, de la Materia la Pt Cruiser”, pe site-ul corriere.it, care aparţine publicaţiei Corriere della Sera, a apărut o ierarhie a automobilelor socotite cele mai urâte din ultimele două decenii.
Dacia Logan apare în acest top inedit, în care subiectivismul joacă un rol important. În cazul Logan, estetica a vizat partea din spate. „În primii ani ai relansării mărcii de către casa franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul listei de preţuri. Maşina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în spate, cu siguranţă nu încuraja cumpărarea”, scrie publicația, conform Mediafax. Fiat, Lancia, Opel, Nissan, Toyota şi Chrysler sunt alţi constructori luaţi peste picior în descrierile făcute diverselor modele. Automobilele n-au primit punctaje, astfel că locurile ocupate (Dacia este pe 4) sunt aleatorii.
Cele 10 modele indicate şi caracterizările deloc măgulitoare
Daihatsu Materia
Conceput pentru familii „slim”, Daihatsu Materia este un model ghemuit şi pătrat. Orice se poate spune, cu excepţia faptului că este frumos. Măcar este uşor de parcat, cu un all-inclusive de 5 locuri, 5 uşi, cu 380 cm lungime şi 169 cm lăţime. Are avantajul că nimeni nu s-ar gândi să-l fure.
Primul Fiat Tipo
Maşina anului în 1989 pentru inovaţiile sale tehnologice, primul Fiat Tipo, lansat în 1988, s-a prezentat ca moştenitor al lui Fiat Ritmo, cu o abordare stilistică simplă şi esenţială. Foarte versatil şi funcţional, a avut totuşi succes pentru marele său spaţiu interior. A fost produs până în 1995, iar următorul model prezentat de Fiat în 2015, menţinând în acelaşi timp numele Tipo, a fost considerat un capitol complet diferit de omonimul său din anii ’90.
Fiat Multipla
Fiat Multipla din 1998 este o pagină din istoria maşinii italiene care a văzut esteţi şi vizionari aliniaţi la poli opuşi. Urât, un model îndrăzneţ şi neaşteptat, dornic să conecteze parbrizul cu capota. S-a născut din creionul genialului designer Roberto Giolito, care în 3,99 metri reuşise să încapă 6 scaune confortabile şi un portbagaj de 430 de litri. Despre ea a vorbit şi câştigătorul Premiului Pulitzer, Dan Neil, critic auto, incluzând-o pe lista celor mai proaste maşini din toate timpurile: „Multipla ne aminteşte că maşinile nu trebuie doar să fie funcţionale, ci şi frumoase, sau, cel puţin, să evite arătând aşa”, a scris el, în 2007, în Time Magazine. Iar Fiat, cu mare autoironie, a lansat modelul cu o campanie publicitară însoţită de sloganul „Vei fi frumoasă”.
Dacia Logan
Este cunoscut faptul că misiunea Dacia de la bun început a fost de a oferi poporului român maşini moderne şi robuste pentru familie. Fondată în 1966, în 1999 a devenit un brand Renault, dar se pare că punctul de cotitură stilistic nu a venit imediat, având în vedere liniile nu tocmai captivante ale Logan, lansate în 2004. În primii ani ai relansării mărcii de către casa franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul listei de preţuri. Maşina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în spate, cu siguranţă nu încuraja cumpărarea.
Opel Ampera
Opel Ampera a fost o maşină revoluţionară în 2011, fiind prima maşină electrică. Cu acest automobil, Opel s-a impus ca un pionier în drumul către mobilitatea electrică, dar nu ca un maestru al stilului. Opel Ampera a fost prima maşină electrică din Europa care a permis mobilitatea pentru „Du-te oriunde în orice moment „, dar nu a fost remarcat pentru armonia formelor. Cu toate acestea, mass-media a fost impresionată favorabil, atât de mult încât a ales Ampera şi modelul său înrudit, Chevrolet Volt, „Maşina europeană a anului 2012”.
Renault Avantime
Ajuns în Italia în 2001, a avut o viaţă foarte scurtă. Numele însăşi şi-a marcat destinul, acest concept exprimându-se în termeni incerti de a ajunge „înainte de timp” („avant-timp”). Şi pornind de la această ipoteză, monovolumul francez a trebuit să deschidă o fereastră cu privire la viitorul maşinii cu designul său inovator şi cu o mulţime de tehnologie, dar nu a fost înţeleasă, iar vânzările s-au oprit la puţin peste 8500 de unităţi, fără a ajunge la cele 15.000 aşteptate de Renault.
Liniile au început bine, dar s-au terminat prost, iar Avantime părea ciudat, în ciuda spaţiului şi a vizibilităţii deosebite. Ca să nu mai vorbim de efectul surpriză al butonului „Grand Air”, care deschidea în acelaşi timp toate geamurile şi acoperişul.
Nissan Almera
Minimalistă şi spartană, prima versiune a Nissan Almera, lansată în 1995, nu rămâne un mare exemplu al stilului pentru producătorul japonez. O cutie cu patru roţi, cu forme care rămân ancorate în trecut.
Lancia Thema
Dimensiuni ciudate pentru Lancia Thema 2011, fiica alianţei Fiat-Chrysler. Numele se referea la modelul de succes din istoria Lancia, Thema, iubit în anii 80 pentru stilul său original şi finisajele elegante. A încercat să fie elegant, dar cu o lipsă totală de agilitate. Sedanul maxi-italian, o reinterpretare a modelului Chrysler 300, a căutat să combine dimensiunile generoase şi confortul maşinilor americane cu finisaje la nivel înalt şi un stil propriu. Tehnologie bună şi interioare luxoase, dar Lancia Thema cu siguranţă nu a intrat în istorie pentru frumuseţea designului său.
Toyota Yaris Verso
În ciuda bunelor intenţii, Toyota Yaris Verso, model născut ca un experiment la modă de minivan în 2001, a fost un eşec total. Fondată în 2001, Toyota Yaris Verso a fost retrasă de pe piaţă în 2004.
Chrysler PT Cruiser
Lansat de Chrysler la începutul anului 2000 şi produs până în 2010, PT Cruiser este, de asemenea, una dintre cele mai controversate maşini din istorie. Fie îl iubeşti, fie îl urăşti, pentru o interpretare oarecum bizară a conceptului de monovolum cu 5 uşi. Designul, conceput de Bryan Nesbitt, a fost în mod deliberat retro, pentru a aminti de maşinile clasice din anii 1930, dar pasajele stângace, grila din faţă şi spatele uşor funerar nu au fost prea apreciate nici de iubitorii de epocă.