Dacia speră să-și dubleze veniturile până în 2030
Renault se așteaptă ca, până în 2030, Dacia, marca low-cost a grupului auto francez, să-și dubleze vânzările și profitabilitatea.
Dacia speră la dublarea veniturilor între 2022 şi 2030, jumătate din creştere fiind determinată de volumele de vânzări şi jumătate de „gamă şi preţ”. Costurile fixe sunt aşteptate să crească uşor în aceeaşi perioadă, se arată într-un comunicat al Renault Group, transmite Reuters.
De asemenea, mai speră ca rentabilitatea capitalului angajat să se dubleze între 2022 şi 2030.
În prezent, gama Dacia include un singur vehicul complet electric (EV), modelul compact Spring, care este fabricat în China şi, prin urmare, se va confrunta în Europa cu tarife vamale suplimentare de 21%.
„De la soluţii electrificate accesibile ICE (vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă), Dacia va avea o tranziţie lină către EV în Europa, fiind un pionier în soluţii accesibile EV”, se arată în comunicat.
În primul trimestru al anului 2024, vânzările la nivel mondial ale Renault Group s-au ridicat la 549.099 de vehicule, în creștere cu 2,6% față de perioada similară a anului 2023. În Europa, vânzările Grupului au crescut cu 4,3%.