Dacia Spring va fi produsă în Europa, dar nu în România
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/dacia-spring-2024.jpg)
Noua generaţie a automobilului electric Dacia Spring, care va fi lansată în 2027, va fi produsă în Europa, dar nu în România. Se pare că Grupul Renault va produce noul model electric la uzina Novo Mesto, din Slovenia, aşa cum reiese dintr-un articol al publicaţiei auto franceze L’Argus.
În timp ce șeful Dacia, Denis Le Vot, a spus întotdeauna că va dezvolta gama electrică atunci când va fi necesar, Luca de Meo, CEO-ul Renault, l-a presat să facă acest lucru.
Pentru moment, media mai mare a emisiilor de emisii de CO2 ale Dacia în cadrul Grupului Renault este compensată de marca principală a grupului francez.
Cu Mégane și Scenic în dificultate, electricele R4 și R5 sunt cele care trebuie să facă treaba.
Dacia va trebui să treacă la ecologie mai devreme decât se aștepta, scriu jurnaliştii publicaţiei menţionate.
În perioada 2026-2028, constructorul va introduce nu mai puțin de patru vehicule electrice, printre care și Spring.
Eșecul negocierilor cu Volkswagen a modificat planurile, deoarece rentabilitatea acestui tip de vehicul de segment A (clasa mini) va depinde de volumul produs. În absența unui mini-VW, uzina Novo Mesto din Slovenia va produce o Dacia și probabil un Nissan.
Dacia Spring sub 18.000 de euro
Spre surprinderea tuturor, Luca de Meo a anunțat la sfârșitul lunii februarie sosirea unei noi Dacia Spring, cu un preţ de sub 18.000 de euro, bazată pe viitorul Renault Twingo.
Șeful italian al grupului Renault accelerează electrificarea gamei Dacia și vrea să rămână cu un pas înaintea concurenței.
Ca și Twingo-ul electric, a doua generaţie Spring va fi dezvoltată în China. Șaisprezece luni vor fi suficiente, deoarece producătorul român nu pornește de la zero. Întreaga bază este cea a lui Twingo, iar designul este realizat de echipa condusă de David Durand.
Pentru restul se ocupă compania chineză Launch Design, în timp ce mașina electrică și accesoriile sale sunt proiectate de Shanghai eDrive. Cei 150 de angajați ai ACDC gestionează proiectul la nivel local și interacționează cu Technocentre din Guyancourt pentru etapele ulterioare proiectării.
În ceea ce privește furnizorii chinezi, potrivit surselor jurnaliştilor francezi, unii au fost invitați să se stabilească în Maroc, unde Dacia produce automobile, pentru a evita protecţionismul european.
Cum va arăta noua Dacia Spring
Prima schiță publicată de Denis Le Vot nu are nimic de-a face cu o clonă Twingo.
Ba chiar ne amintește de noul Fiat Grande Panda.
În timp ce actualul Spring are o notă de SUV, înlocuitorul său va accentua acest lucru prin asemănarea cu un mini-Duster.
De fapt, toate modelele viitoare vor avea acest aspect în partea frontală.
Cu o lungime de 3,70 m, mașina electrică de oraș va fi puțin mai înaltă decât Twingo 4, care va avea aproximativ 3,75 m. Spre deosebire de Twingo 4, capota este plată (și, prin urmare, mai lungă), ceea ce înseamnă că montanții parbrizului trebuie să fie coborâți pentru a câștiga câțiva centimetri. Linia de centură este, de asemenea, mai înaltă, la fel ca și garda la sol.
Vizual, Spring se diferențiază de vărul său fără a modifica partea frontală nevizibilă, ceea ce evită dezvoltări costisitoare la crash-test.