Dacia va mai produce ,,mașina săracului”, până în 2030. Fanii mărcii pot sta liniștiți
Producătorul Dacia de la Mioveni are planuri de oprire a producției pe vechiul model iconic, Dacia Logan, pentru a lansa o nouă versiune facelift, dar nu va scoate definitiv de pe piață sedanul considerat ,,mașina săracului”.
DACIA Logan este unul dintre cele mai iubite si accesibile, ca preț, sedanuri de pe piată, inclusiv pe piețele externe, și va continua sa fie comercializată în România, scrie iDevice.ro.
Cei de la DACIA au în plan să lanseze o nouă versiune facelift, până la sfârșitul aului.
Deși va exista o versiune facelift a modelului DACIA Logan 2024, în acest moment nu există un model complet nou în dezvoltare, iar viitorul acestei mașini iconice rămâne sub semnul întrebării, comentează iDevice.ro.
Cea mai recentă versiune, Dacia Logan Essential are un preț de pornire de 13.800 de euro.
În 2017, Dacia a lansat Logan-ul restilizat, cu preturi între 6.400 și 10.700 euro, noutăti tehnice – asistență la frânarea de urgență și coloana de direcție reglabilă pe înălțime.
Primul model Dacia Logan a fost lansat pe 2 iunie 2004 la Paris. Începând cu luna septembrie a aceluiași an, mașina a ajuns în posesia cumpărătorilor din România.
În 2012, Dacia a prezentat lista de preţuri pentru Logan 2 în România, și a început promovarea agresivă a sedanului românesc.
Preţul pentru noul Logan pleca de la 6.690 de euro, TVA inclus.
Odată cu lansarea noii generaţii, Logan, ca şi a noului Sandero, au fost disponibile pentru public și mașinile cu motorizarea pe benzină TCe 90 de 0,9 litri în trei cilindri, motor produs exclusiv la Mioveni.
DACIA Logan în versiunea facelift, așteptată să fie lansată în curand, va aduce câteva îmbunătățiri în ceea ce privește designul exterior și interior, precum și la nivelul echipamentelor tehnologice. Vor exista modificări la partea frontală a mașinii, care va beneficia de un aspect mai modern, precum și la nivelul blocurilor optice și al grilei față, potrivit iDevice.ro.
DACIA Logan va avea deasemenea la interior câteva îmbunătățiri, în special în ceea ce privește materialele folosite și tehnologia disponibilă, poate chiar și schimbări pentru bord și nu doar atât. Chiar daca Dacia va moderniza aspectul și dotările modelului Logan, producatorul autohton nu a luat înca o decizie cu privire la un nou model complet care să înlocuiască această mașină.
Producătorul de Mioveni vrea ca Dacia Logan să rămăna în continuare o mașină accesibilă, cu un raport calitate-pret excelent, ceea ce a fost mereu unul dintre punctele sale forte. DACIA Logan este cunoscută pentru fiabilitatea sa, costurile reduse de intreținere și simplitatea construcției, ceea ce a transformat-o într-o opțiune populară atât în România, cât și în alte țări din Europa și nu numai, precizează iDevice.ro.
Faptul că Dacia va păstra acest model pe piață pentru încă șase ani vine ca o veste bună pentru fanii mărcii, familiști cu venituri medii, care apreciază simplitatea și accesibilitatea acestui sedan, dar și pentru clienții care doresc un vehicul practic și economic, de mers cu el la supermarket.
Deși nu există un plan imediat pentru dezvoltarea unui model complet nou, DACIA monitorizează atent cerințele pieței și trendurile din industria auto. Viitorul Dacia Logan depinde în mare parte de evoluția preferințelor consumatorilor, de noile reglementari în materie de emisii și de direcțiile spre care se va îndrepta industria auto în următorii ani.
DACIA va continua să se adapteze și să răspundă cerintelor pieței, însa nu va grabi decizia de a dezvolta un nou model până când nu va exista o cerere clara din partea clienților, arată managementul companiei.
Astfel, cei care iubesc DACIA Logan pot sta liniștiti pentru moment: acest model va rămâne o opțiune viabilă în showroom-uri și pe șosele, cel puțin până la sfârșitul acestui deceniu.
Chiar daca modificările aduse prin facelift vor contribui la îmbunătățirea experienței de condus, Logan va rămâne un simbol al simplității și fiabilității, continuând să răspundă nevoilor unei categorii largi de clienți care apreciază accesibilitatea ca preț și eficiența.
Dacia Logan va rămâne, pentru moment, mașina săracului.
Anunțurile producătorului sunt puse totuși sub semnul întrebării de ultimele evoluții de la fabrica din Mioveni, de unde un număr de 309 de salariaţi au părăsit, pe 30 septembrie, Uzinele Dacia, în cadrul unui program de plecări voluntare, pe fondul crize economice.
Pe listele de disponibilizare s-au înscris circa de 600 de salariaţi, dar conducerea Dacia a aprobat numai 309 cereri.
Au plecat salariaţi de la diverse secţii, de pe toată platforma de la Mioveni, în condiţiile în care Dacia se reorganizează pentru producţia modelului Bigster şi creşte nivelul de automatizare şi robotizare.