Daimler, producătorul Mercedes, va investi peste 40 miliarde de euro în electrificarea modelelor sale
Daimler va lansa trei noi platforme electrice și va construi opt fabrici de baterii pentru a reduce decalajul către liderul EV Tesla. Producătorul Mercedes-Benz va investi mai mult de 40 de miliarde de euro între 2022 și 2030 pentru a dezvolta vehicule complet electrice și va fi pregătit pentru o piață complet electrică până la sfârșitul perioadei.
Interesant e că producătorul de autovehicule a încetat să dea un termen greu pentru a pune capăt vânzărilor de mașini cu combustibil fosil.
„Mercedes-Benz va fi gata să devină electrică la sfârșitul deceniului, acolo unde condițiile pieței o permit”, a anunțat Daimler, în timp ce își prezenta strategia pentru un viitor electric. „Trebuie să îndepărtăm dezbaterea de la momentul în care construiți ultimul motor cu combustie, deoarece nu este relevant”, a spus CEO-ul Ola Kallenius. „Întrebarea este cât de repede poți să ajungi până la aproape 100% electric și pe asta ne concentrăm”.
Daimler susține că, începând cu 2025, compania se așteaptă ca mașinile complet electrice și hibrid-electrice să reprezinte 50% din vânzări, mai devreme decât previziunile sale anterioare că acest lucru se va întâmpla până în 2030. În 2025, producătorul de automobile va lansa trei platforme electrice: Daimler a declarat că va anunța în curând noi parteneri europeni pentru planurile sale de producție a bateriilor.
Negocieri cu diferite firme pentru dezvoltarea de baterii
De altfel, Mercedes este în discuții cu parteneri pentru a dezvolta baterii în stare solidă cu densitate mare de energie. Ca parte a strategiei sale de electrificare, producătorul auto va construi o instalație de reciclare a bateriilor în Kuppenheim, Germania, care va începe să funcționeze în 2023. Daimler achiziționează, de asemenea, firma britanică YASA Limited pentru a o ajuta să dezvolte motoare electrice de înaltă performanță.
La Mercedes, schimbarea va vedea o scădere cu 80% a investițiilor în motoare cu combustie și tehnologii hibride plug-in între 2019 și 2026, despre care grupul a spus că va avea un impact direct asupra locurilor de muncă. Vehiculele electrice au mai puține componente și, prin urmare, necesită mai puțini lucrători decât vehiculele cu motor cu combustie.
„O transformare a forței de muncă va implica decizii dure. Da, în general trebuie și ne vom reduce costurile cu personalul”, a declarat Sabine Kohleisen, membru al consiliului de administrație al Mercedes-Benz și șef de resurse umane.
Anunțul lui Daimler vine la puțin peste o săptămână după ce Uniunea Europeană a propus interzicerea efectivă a vânzării de mașini noi pe benzină și diesel din 2035, cu scopul de a accelera trecerea la vehicule electrice cu emisii zero, ca parte a unui pachet larg de măsuri pentru combaterea încălzirii globale.