Daimler vrea să vândă 25 de showroom-uri, de pe urma cărora va obține până la un miliard de euro
Daimler intenționează să reducă semnificativ numărul de showroom-uri și service-uri pe care le deține în Europa, într-o afacere care ar putea aduce până la 1 miliard de euro, potrivit cotidianului german Handelsblatt, care citează surse din industrie.
Aproximativ 25 de showroom-uri și service-uri din Marea Britanie, Spania și Belgia, cu aproximativ 2.800 de angajați, vor fi vândute, iar mișcarea face parte din planul CEO-ului Daimler, Ola Kallenius, de a reduce costurile producătorului auto.
De asemenea, Mercedes-Benz este primul producător de automobile care a intrat cu o participație la capitalul propriu al start-up-ului suedez H2 Green Steel (H2GS) ca modalitate de a introduce oțelul fără CO₂ în producția de serie. Împreună cu furnizorii săi de oțel, compania își reorganizează lanțul de aprovizionare pentru a se concentra mai degrabă pe prevenirea și reducerea emisiilor de CO₂ decât pe compensare.
Oțel fără dioxid de carbon
„Cu o participație la H2 Green Steel, Mercedes-Benz trimite un semnal important pentru a accelera schimbările din industria siderurgică și pentru a crește disponibilitatea oțelului fără carbon. Ca prim pas, investim o sumă de milioane dintr-o singură cifră. Ca partener preferat al start-up-ului, vom lansa oțel verde în diferite modele de vehicule încă din 2025”, aafirmat Markus Schäfer Membru al Consiliului de administrație al Daimler AG și Mercedes-Benz AG.
Un sedan Mercedes Benz este fabricat, de exemplu, din aproximativ 50% oțel, care reprezintă aproximativ 30% din emisiile de CO₂ din producție. Cu acest parteneriat, Mercedes-Benz abordează în mod activ și constant una dintre cele mai mari provocări din industria auto pe drumul către neutralitatea CO₂.