Daniel David, ministrul Educației: Predarea la clasă în care îi spui elevului „stai jos și scrie după dictare!” trebuie interzisă (VIDEO)
Stilul de predare în care îi spui elevului „stai jos și scrie după dictare” trebuie interzis, dacă acel conținut dictat este în manuale sau pe alte tipuri de suport, a declarat ministrul Educației, Daniel David.
În acest sens, Daniel David a menționat că „directorii de școală trebuie să își monitorizeze profesorii… Ministerul nu poate să se ocupe de sutele de mii de profesori pe care îi avem noi”, a punctat ministrul Educației.
„Metodele astea cu «stai jos și scrie» trebuie să fie interzise, manualele trebuie să fie atractive, asta trebuie să fac eu, ca ministru. Aceste metode sunt pentru profesorii care sunt deja în școli. O să discut cu universitățile care formează profesori, trebuie să corectăm modalitățile de formare a profesorilor pentru cei care vor intra în sistem. Facem traininguri peste traininguri, dacă nu ne punem de acord că rolul de profesor trebuie să fie unul de prestigiu inclusiv prin salariu, nu o să îi putem duce pe cei mai buni absolvenți din universități în preuniversitar. Aceste reforme trebuie să vină la pachet cu o reformă a salarizării”, a precizat ministrul.
Declarațiile făcute de Daniel David, ministrul Educației, la Euronews, preluate pe edupedu.ro:
-
- Și pe mine m-a deranjat, înainte să fiu ministru, formula în care îi spui elevului «stai jos și scrie după dictare!». Poți face asta dacă obiectivul tău este să exersezi scris-citit. Dar dacă este în manuale sau altundeva conținutul pe care tu îl dictezi, e o greșeală enormă. Acest lucru ar trebui interzis.
-
- Și copilul să mai și spună: puteți dicta mai ușor, ca să scriu totul? E o metodă catastrofală.
-
- Aici trebuie să fie acele mecanisme pe care le implementează inspectoratul, care organizează titularizarea, directorii de școală trebuie să își monitorizeze profesorii, nu cred că Ministerul poate să se ocupe de sutele de mii de profesori pe care îi avem noi. Noi putem să dăm ghiduri, să spunem care este nivelul aspirațional, care este acesta: un profesor să transfere nu doar cunoștințe. • Metodele astea cu «stai jos și scrie» trebuie să fie interzise, manualele trebuie să fie atractive, asta trebuie să fac eu, ca ministru. • Aceste metode sunt pentru profesorii care sunt deja în școli. • O să discut cu universitățile care formează profesori, trebuie să corectăm modalitățile de formare a profesorilor pentru cei care vor intra în sistem.
- Facem traininguri peste traininguri, dacă nu ne punem de acord că rolul de profesor trebuie să fie unul de prestigiu inclusiv prin salariu, nu o să îi putem duce pe cei mai buni absolvenți din universități în preuniversitar. • Aceste reforme trebuie să vină la pachet cu o reformă a salarizării.