Danone, profit în scădere, în 2021, dar și cea mai importantă majorare de preţuri din ultimii şapte ani
Creşterea costurilor de producție afectează profitabilitatea companiilor din sectorul agroalimentar. În 2021, grupul francez Danone, cel mai mare producător mondial de iaurt, a raportat cel mai mic profit de după 2015, pe fondul creşterii preţurilor la lapte, ambalaje şi transport, în ciuda scumpirii produselor.
Astfel, profitul net al Danone a scăzut, anul trecut, cu 1,9%, până la 1,9 miliarde de euro, deși vânzările grupului s-au majorat cu 2,8%, până la 24,3 miliarde de euro. De asemenea, marja operaţională s-a redus până la 13,7% în 2021, de la 14% în 2020 şi 15,2% în 2019.
Pentru a contracara efectele inflaţiei, producătorul iaurtului Activia a fost nevoit să implementeze cea mai importantă majorare a preţurilor din ultimii şapte ani.
Directorul general Antoine De Saint-Affrique, aflat la conducerea Danone din luna septembrie 2021, va prezenta investitorilor noua strategie a companiei în data de 8 martie.
Grupul Danone este prezent în România din 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.