David Gilmour a incendiat Circo Massimo cu „Luck and Strange” – A doua seară în Roma! Cronică de concert

Publicat: 29 sept. 2024, 19:07, de Cristian Matache, în LIFESTYLE , ? cititori
David Gilmour a incendiat Circo Massimo cu

David Gilmour, legenda rock-ului mondial și fostul chitarist al trupei Pink Floyd, a oferit un spectacol de neuitat pe Circo Massimo din Roma, pe 28 septembrie 2024, în cadrul turneului său mondial.

Concertul, care face parte din promovarea celui mai recent album al său, Luck And Strange, a fost o explozie de lumină și sunet, captivând inimile a peste 18.000 de fani adunați sub cerul italian. A fost a doua reprezentație oficială a lui Gilmour, după o pauză de opt ani, prima având loc cu o seară înainte..

Am fost prezenți pe Circo Massimo și mai jos redăm ce am văzut și ce am trăit.

Un început monumental: Nostalgie și creații noi

Show-ul a debutat cu o atmosferă electrizantă, în momentul în care chitara fluidă a lui Gilmour a dat tonul piesei instrumentale „5 A.M.”, de pe albumul Rattle That Lock (2015), urmată de piesa nouă „Black Cat” și de cea care dă titlul albumului său recent, „Luck And Strange”. Emoțiile au continuat să crească odată cu primele acorduri ale piesei „Breathe” de pe albumul iconic The Dark Side Of The Moon, declanșând o secvență de piese Pink Floyd care a adus fanii într-un extaz muzical. A fost și un moment în care fondul sonor și calitativ a crescut brusc, foarte bine primit de public.

Cu „Time”, acompaniată de clasicul videoclip al ceasurilor pe ecranul circular din spatele scenei, și „Fat Old Sun”, din Atom Heart Mother, publicul a fost transportat în trecut, într-o călătorie prin epoca de aur a trupei Pink Floyd. Interpretarea pieselor „Marooned” și „Wish You Were Here” a ridicat emoțiile la apogeu, fiecare notă fiind cântată în cor de întreaga mulțime.

O trupă revigorată și o colaborare de familie

Pe parcursul concertului, Gilmour a fost acompaniat de o trupă excelentă, care a adus o energie nouă în prestațiile sale live. Alături de basistul de lungă durată Guy Pratt și talentatul claviaturist Greg Phillinganes, trupa a inclus și membri noi, precum chitaristul Ben Worsley, bateristul Adam Betts și claviaturistul Rob Gentry. Această echipă, alături de producătorul albumului Luck And Strange, Charlie Andrews, au adus un suflu proaspăt și o energie creativă vizibilă în show-ul lui Gilmour.

Un moment special a fost urcarea pe scenă a fiicei sale, Romany Gilmour, pentru a interpreta împreună „Between Two Points”, un cover al fraților Montgolfier. Această colaborare tată-fiică a adăugat o notă intimă și profund emoționantă concertului, iar prima parte a show-ului s-a încheiat cu „High Hopes”, piesa emblematică a trupei Pink Floyd.

Partea a doua: Solouri incendiare și omagii emoționante

Revenirea pe scenă a fost marcată de o interpretare epică a piesei „Sorrow”, în care Gilmour a dat dovadă de o măiestrie absolută la chitară, fiecare solo fiind o demonstrație de virtuozitate. A urmat de „The Piper’s Call”, o altă colaborare cu Romany Gilmour. „A Great Day For Freedom” a adus în prim-plan emoțiile profunde ale artistului, într-o reflecție asupra momentelor definitorii din cariera sa. „In Any Tongue”, o surpriză de pe albumul Rattle That Lock, a fost un alt moment intens, în care Ben Worsley s-a duelat la chitară și voce cu Gilmour, piesa având un impact deosebit asupra publicului. Pe ecran se derula un film animat cu scene de război, greu de privit…

Un alt moment de neuitat a fost „The Great Gig In The Sky”, interpretat de backing vocals-ul uimitor al surorilor Webb, Charley și Hattie, alături de Louise Marshall și Romany Gilmour. Cu Gilmour la lap steel și Pratt la contrabas, piesa a avut o nouă viață, fiind reinterpretată cu suficientă originalitate pentru a surprinde publicul, dar păstrând respectul pentru compoziția originală. „A Boat Lies Waiting” a adus un omagiu emoționant prietenului său de o viață, Rick Wright, fostul claviaturist al trupei Pink Floyd, stârnind lacrimi și nostalgie printre fani.

Au urmat „Coming Back To Life” și „Dark And Velvet Nights”, iar cu piesa „Scattered” a încheiat a doua parte a concertului într-o manieră grandioasă.

Apoteoza serii: „Comfortably Numb” și explozia finală

După o seară plină de muzică, emoții și energie, publicul aștepta cu nerăbdare momentul bisului. Și nu a fost dezamăgit. Înainte să se audă primele acorduri ale piesei „Comfortably Numb”, fanii au dat buzna în fața scenei, ignorând eforturile neputincioase ale organizatorilor de a-i ține la distanță. Multiple raze laser au luminat cerul Romei, în timp ce Gilmour a interpretat cele două solo-uri de chitară iconice cu o pasiune și energie care ar putea fi asociate cu un artist cu mult mai tânăr.

Atmosfera de la Circo Massimo a fost de nedescris, fanii cântând fiecare vers ca și cum ar fi fost ultima lor șansă de a trăi o asemenea experiență. Aplauzele și uralele nu s-au oprit până când ultimele note au dispărut în noapte. Un astfel de final spectaculos a arătat de ce David Gilmour rămâne una dintre cele mai mari forțe muzicale din istorie. Peste Circo Massimo s-a lăsat răcoarea. Dar și liniștea, până în această seară.

Musica maxima in Circus Maximus!

Un turneu ce va rămâne în istorie

La Roma, David Gilmour are programate șase concerte, toate pe Circo Massimo. Se mută apoi la Royal Albert Hall în Londra, pentru un nou set de  șase spectacole, după care va trece oceanul, pentru a presta la Los Angeles și New York. Artistul a demonstrat că, la 78 de ani, rămâne un muzician de neegalat, capabil să transmită emoții profunde și să își surprindă publicul cu fiecare nouă reprezentație. Cu acest turneu elitist, Gilmour continuă să-și scrie legenda, iar fanii din întreaga lume așteaptă cu nerăbdare fiecare nouă notă.