De astăzi se poate comanda cel mai nou model Dacia, Bigster. Cât costă acesta

Publicat: 09 ian. 2025, 10:09, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în Auto , ? cititori
De astăzi se poate comanda cel mai nou model Dacia, Bigster. Cât costă acesta
Foto: Dacia

Fanii Dacia au un motiv de a sărbători: începând de astăzi poate fi comandat noul model, Bigster. Acesta va intra în fabricație la Mioveni, iar primele unități vor fi livrate în primăvară. Prețul de listă pentru varianta Essential este de 115.000 de lei, cu TVA inclus. Vârful de gamă, versiunea Extreme, echipată cu motor Hybrid 155, costă, conform datelor de pe site-ul Dacia, de la 29.500 de euro.

Prezentat presei de specialitate în varianta de serie încă din vara lui 2024, cel mai mare model din portofoliul mărcii Dacia, produs în România, a avut premiera mondială la Paris Motor Show, eveniment desfășurat la începutul lunii octombrie a anului trecut. Primele date oficiale arătau, încă de pe atunci, că modelul Bigster se va încadra în segmentul compact al pieței și că va avea o gamă de motoare care include noutăți absolute.

Bigster va putea fi comandat, în funcție de dorință, într-una dintre cele patru variante de echipare disponibile – Essential, Expression, Extreme și Journey. În cazul variantei de bază, Essential, principalele echipamente disponibile sunt jante de aliaj de 17 inchi, bare de pavilion fixe, Media Display cu ecran central de 10,1 inchi, tablou de bord digital de 7 inchi, aer condiționat manual, radar și cameră video spate, geamuri față și spate cu deschidere electrică.

În plus, varianta Expression oferă sistem de aer condiționat automat cu două zone, frână de parcare electrică, senzori de ploaie, oglinzi retrovizoare cu rabatare automată, banchetă spate fracționabilă 40/20/40 cu funcția Easy Fold.

Apoi, în cazul nivelului de echipare Extreme, la cele de mai sus se adaugă jante aliaj de 18 inchi, bare de pavilion modulabile, ornamente exterioare și interioare de culoare Copper Brown, plafon panoramic cu deschidere electrică și funcție oscilobatantă, card mâini libere, tapițerie lavabilă din TEP microcloud, covorașe de interior și de portbagaj din cauciuc, tablou de bord digital de 10,1 icnhi, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1 inchi și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu șase difuzoare, Downhill speed control.

Utilizatorii noului Bigster beneficiază, în funcție de versiune, și de pavilion panoramic cu trapă sau de încărcător cu inducție pentru smartphone. Plafonul panoramic, disponibil în serie pe versiunea Extreme și opțional pe Journey, are o lungime de 120 cm și se poate deschide complet pe o distanță de 35 cm.

În premieră în cazul Dacia, pe versiunea Journey scaunul șoferului dispune în serie de comenzi electrice pentru reglarea înălțimii și pentru înclinarea spătarului, precum și de suport lombar cu reglare manuală. Versiunile Bigster Journey și Extreme dispun totodată în serie de Adaptive Cruise Control (ACC) pe versiunile Hybrid, echipament util în special în cazul călătoriilor lungi.

Patru variante de motorizare pentru Bigster

Cei interesați, vor putea comanda Dacia Bigster cu patru variante de motorizare. ECO-G 140 este o motorizare care asociază carburația mixtă benzină – GPL cu un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu trei cilindri, turbo, de 1,2 l indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer. Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL).

TCe 140 este propus pentru prima dată în gama Dacia la acest nivel de putere. Derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe a treia generație Duster, sistemul combină un motor pe benzină cu trei cilindri de 1,2 l, turbo, cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu șased trepte.

TCe 130 4×4 este varianta care permite mașinii să parcurgă segmente off-road datorită transmisiei integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V. Singura versiune 4×4 din gama Dacia Bigster dispune de transmisia 4×4 Terrain Control cu cinci moduri de conducere. Sistemul de control al vitezei la coborâre (Downhill speed control) este disponibil în serie strict pe versiunea Bigster Extreme și menține sub control viteza vehiculului, în funcție de solicitarea șoferului, între 0 și 30 km/h.

Vârful de gamă, HYBRID 155 plasează Dacia Bigster în postura de prim model al grupului Renault care utilizează un motor de 1.8 litri de generație nouă. Sistemul este compus dintr-un motor cu patru cilindri, pe benzină, de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,4 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta din urmă dispune de patru trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Tehnologia combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.