De ce e nevoie de o reglementare „strictă” a publicității online pentru suplimentele alimentare
Este nevoie de o reglementare „strictă” a publicității online pentru suplimentele alimentare, susține dr. Diana Păun, consilier prezidențial. 90% dintre români consumă în mod constant aceste produse.
De asemenea, ea subliniază că „suplimentele alimentare nu pot substitui o dietă sănătoasă.
„Studiile recente indică o utilizare extinsă a acestor produse, peste 90% dintre români declarând că le consumă în mod constant. Este clar că suplimentele au devenit parte din stilul modern de viață. Cu toate acestea, trebuie să subliniem că suplimentele alimentare nu pot substitui o dietă sănătoasă. Asta, de altfel, ne spun și reclamele (…) De aceea, cred că este esențial să ghidăm această tendință în direcția corectă și acest lucru se poate face doar prin reglementări corecte, prin educație continuă și sprijin pentru alegeri informate. În calitate de profesioniști în domeniul sănătății, avem responsabilitatea în primul rând de a educa și de a informa publicul larg”, a explicat dr. Diana Păun, consilier prezidențial, la a X-a ediție a Conferinței ”„Pria Medicine, Supllements, Medical Devices and Cosmetics Publicity an Regulations”.
Potrivit dr. Păun, medicii, farmaciștii și alți profesioniști din organizații ale pacienților și mass-media au un rol major în furnizarea de „informații clare, corecte și bazate pe dovezi” în privința suplimentelor alimentare.
De asemenea, dr. Păun atrage atenția că nu poate fi ignorată influența publicității și că, în acest domeniu, este necesară o reglementare „strictă”.
„Nu putem ignora influența publicității. Este prezentă în viața noastră de zi cu zi și mă refer în mod deosebit la publicitatea în mediul online asupra alegerilor consumatorilor. De aceea, cred că trebuie să găsim cea mai bună cale pentru a încuraja reglementarea strictă a acestor mesaje, tocmai pentru a proteja publicul de informații înșelătoare sau incomplete”, susține dr. Diana Păun.