De ce riscă România o nouă procedură de infringement. Are legătură cu siguranța feroviară
România se află în pericol de infringement dacă nu asanează legislaţia din domeniul feroviar, conform Directivei 798/2016 privind siguranţa feroviară, a anunțat directorul general al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), Mihai Roşca. Problema trebuie rezolvată de Ministerul Transporturilor, autorităţile din domeniu estimând că acest lucru se va întâmpla la sfârşitul anului 2025. Termenul până la care procesul de asanare trebuia finalizat, prevăzut de directivă, era decembrie 2018, însă acesta a tot fost prelungit.
România riscă o nouă procedură de infringement, din cauza problemelor pe sectorul ferioviar și a necorelării legislației din domeniu cu cea europeană.
„Comisia Europeană a transmis către România 54 de întrebări referitoare la transpunerea Directivei 798/2016 privind siguranța feroviară. La întrebarea 11 este consemnat următorul aspect: «Vă rugăm să furnizați dovezi care să arate modul în care România şi-a îndeplinit obligația în temeiul art. 8, alin. 2, în special au fost revizuite și abrogate normele naționale în conformitate cu criteriile prevăzute la art. 8 alin. 2 din directivă».
Totodată, la finalul acestui document, Comisia precizează: «Comisia invită autoritățile române să răspundă la întrebările de mai sus. În absența unui răspuns satisfăcător, Comisia poate decide să inițieze o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor în temeiul art. 258 din tratat pentru necomunicarea, neconformitatea măsurilor naționale cu Directiva 798». Procesul de asanare a plecat de aici“, a declarat, luni, directorul general al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), Mihai Roşca.
România riscă o nouă procedură de infringement. Directorul ASFR, Mihai Roşca: „Riscul este major. Trebuie să stabilim forma regulamentului“
„Nu avem alt termen acordat nici de ERA, nici de Comisia Europeană. Este posibil să fie emise opinii tehnice, este posibil să fie reactivată procedura de infringement, este posibil ca astăzi Comisia Europeană să spună: de mâine abrogaţi toate normele naţionale şi intraţi pe legislaţia europeană. Riscul este major. Împreună, trebuie să stabilim forma regulamentului, astfel încât să nu fie pusă în pericol siguranţa feroviară şi tot împreună să decidem şi momentul în care proiectul va fi transmis către agenţie (ERA – n. r.) şi Comisia Europeană“, a mai spus directorul ASFR, Mihai Roşca.
ASFR a organizat luni o reuniune de consultare a factorilor implicaţi şi a părţilor interesate din sistemul feroviar din România, pentru a oferi clarificări cu privire la procesul de asanare a legislaţiei naţionale în domeniul feroviar, la stadiul actual al acestui proces şi cu privire la proiectul de Ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii (OMTI) privind exploatarea şi gestionarea traficului feroviar ce se află în consultare publică.