De unde vine cel mai mare producător de bere din România. Românul care-i va coordona dezvoltarea europeană
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/fabrica-de-bere-germana-se-inchide-dupa-400-de-ani.jpg)
Ursus Breweries este liderul detașat al producției de bere din România. Compania operează trei fabrici în Brașov, Buzău și Timișoara, plus o unitate de producție mai mică în Cluj. Portofoliul său include mărcile: Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Stejar, Azuga, Pilsner Urquell și St. Stefanus.
Ursus Breweries este urmată pe piață de Heineken România și Bergenbier. Dar cine este deținătorul Ursus Breweries? Ei bine, aceasta este o surpriză!
Compania aparține grupului Asahi Group Holdings, care este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de 38%. Compania are operațiuni în peste 100 de țări și deține mărci renumite precum Asahi Super Dry, Peroni și Grolsch.
Încă din anul 2017, Asahi a devenit un jucător important în Europa. Compania a achiziționat fostele active SABMiller din Europa Centrală și de Est, inclusiv Ursus Breweries, într-o tranzacție de 7,3 miliarde de euro.
Asahi l-a numit pe românul Dragoș Constantinescu în funcția de CEO al operațiunilor europene și internaționale (cu excepția Japoniei, Australiei și Asiei), începând cu 1 aprilie 2025. Acesta îl va înlocui pe Paolo Lanzarotti, care a decis să se retragă din activitatea executivă.
Dragoș Constantinescu nu este străin de industria berii. El a condus Ursus Breweries și Dreher (Ungaria) între 2019 și 2021, iar în ultimii ani a fost Managing Director pentru Asahi Europe & International în Germania, Austria, Republica Cehă și Slovacia.
„Sunt încântat să preiau această nouă provocare și să lucrez alături de colegii talentați din Asahi Europe & International și din cadrul întregului grup. Este un privilegiu să conduc afacerea noastră europeană în plină expansiune și să coordonez numeroase inițiative de impact axate pe oameni și pe planetă.
Aștept cu nerăbdare să contribui la creșterea viitoare a mărcilor noastre globale și locale și să oferim consumatorilor și mai multe opțiuni, printr-un portofoliu divers adaptat diferitelor stiluri de viață și ocazii”, a spus Dragoș Constantinescu.