Decizie surpriză: Dacia Bigster nu va fi vândut şi cu sigla Renault, aşa cum face marca franceză cu Duster şi Sandero
Decizie surpriză: Dacia Bigster nu va fi vândut şi cu sigla Renault, aşa cum face marca franceză cu modelele Duster şi Sandero (cel mai bine vândut automobil pe piaţa europeană), au anunţat la Salonul Auto de la Paris reprezentanți ai top managementului Renault Group.
„Dacia Bigster nu va fi vândută sub brandul Renault!”, a anunțat Bruno Vanel, vicepreședinte Renault Group, cel care răspunde de strategia de produse a mărcii franceze, citat de profit.ro.
„Nu există niciun plan pentru Bigster la marca Renault. Avem mai multe modele ce vor fi lansate pe piețele internaționale, dar Bigster nu se află printre ele”, Ivan Segal, director de vânzări și operațiuni al mărcii Renault la nivel global.
Niciunul nu a motivat decizia, dar o explicație posibilă ține de prețul pentru care acest model ar trebui să fie vândut de marca Renault, unul cu mult mai mare decât cel anunțat de Dacia, ceea ce ar face neviabilă vânzarea lui.
Opțiunea vine însă în contradicție cu ceea ce s-a întâmplat până acum cu modelele Dacia, care au fost vândute fără excepție, pe piețele non-europene, sub brandul Renault.
Inclusiv noul Duster va ajunge în Turcia, Australia și în America de Sud cu logo-ul Renault, la prețuri mult peste cele din Europa. Sandero este chiar campionul acestor rebrandinguri, pentru că este în prezent cel mai vândut model al grupului Renault, sub cele două mărci împreună.
Dacia Bigster a fost prezentat în premieră la Paris, în standul Dacia din cadrul salonului Mondial de l’Auto, el fiind dezvoltat din SUV-ul Duster, pe aceeași platformă CMF-B, dar alungită și dotată generos cu o mulțime de echipamente. Prețul anunțat de șefii Dacia este de „sub 25.000 de euro” pentru motorizarea ECO-G 140, o noutate pentru marcă.