Dezastrul constructorilor turci pe A7: ”Au început lucrările cu două utilaje”
Lucrările pe lotul 3 al autostrăzii A7, care leagă localitatea Pietroasele de municipiul Buzău, au început pe 1 martie, dar se pare că constructorii turci de la Nurol se confruntă cu dificultăți majore. Un cititor a atras atenția asupra faptului că pe șantier sunt prezente doar câteva utilaje, deoarece firma Nurol are în principal forță de muncă prin intermediul șefilor, nu prin lucrători.
Informațiile sugerează că, pentru a compensa această deficiență, Nurol intenționează să subcontracteze lucrări către alte firme din Buzău, aducând forță de muncă externă din India, Pakistan și Indonezia. Această decizie ar putea ridica semne de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor și la respectarea termenelor stabilite.
Contractul dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Nurol a fost semnat în noiembrie 2023, după o perioadă de peste 2 ani de la lansarea licitației. Valoarea contractului este de 1,09 miliarde de lei, fără TVA, fiind finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Termenul de finalizare a lucrărilor este de 1 an și 8 luni, iar, în absența întârzierilor, se așteaptă ca proiectul să fie finalizat până la sfârșitul anului 2025. În cadrul acestui proiect, sunt planificate două noduri rutiere, opt poduri și un pasaj în lungime de 1.260 de metri, ridicându-se speranțe pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zonă.
Autostrada Moldovei, un proiect extins, are scopul de a lega Ploiești de Pașcani, cu un total de aproximativ 320 de kilometri, împărțiți în patru tronsoane. Toate acestea sunt incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui să fie finalizate până în 2026. Cu toate acestea, problemele actuale de pe șantierul A7 pot aduce îngrijorări privind capacitatea constructorilor de a respecta termenele stabilite și în cadrul proiectului Autostrăzii Moldovei.