„Dieselgate” 2023. Mercedes are dispozitive „de înfrângere” pentru a înşela testele de emisii
Peste 300.000 de proprietari de Mercedes din Marea Britanie reclamă că mașinile lor diesel ar fi fost echipate cu „dispozitive de înfrângere” pentru a înşela testele de emisii.
Se spune că producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienţii cu privire la conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx).
Mercedes-Benz neagă că în vehiculele sale au fost instalate dispozitive de înfrângere, care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat într-un comunicat: ”Credem că pretenţiile sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”.
Procesul colectiv urmează scandalului ”dieselgate” care a cuprins Volkswagen după ce a recunoscut că a înşelat testele pentru motoare diesel din SUA, care au costat producătorul de automobile peste 32 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari) pentru reparaţii de vehicule, amenzi şi costuri legale.
Aproape 300.000 de plângeri au fost emise împotriva Mercedes-Benz la Londra, iar alte aproximativ 35.000 sunt în curs, au declarat avocaţii la o audiere preliminară de joi.
Mercedes-Benz şi reclamanţii au convenit că revendicările ar trebui gestionate împreună.
Oliver Campbell, reprezentând reclamanţii, a declarat în documentele instanţei că anumite vehicule Mercedes-Benz conţineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcţionează corect doar la anumite temperaturi.
El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele au produs ”cantităţi mult mai mari de NOx decât era permis” şi că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.
Cu toate acestea, avocaţii care reprezintă Mercedes-Benz au negat că vehiculele sale conţineau dispozitive de înfrângere, spunând că nu a existat o reducere a eficienţei sistemelor lor de control al emisiilor.
Helen Davies a spus în argumente scrise că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, intentate împotriva Volkswagen, care anul trecut a acceptat să plătească 193 de milioane de lire sterline (235 de milioane de dolari) pentru a soluţiona 91.000 de pretenţii, fără nicio admitere a răspunderii.
Dar, a adăugat ea, au existat ”diferenţe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii.