Dispare cea mai frumoasă parte a caroseriei automobilelor. Maşinile electrice nu mai au ceva asemănător

Publicat: 11 oct. 2024, 15:01, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Dispare cea mai frumoasă parte a caroseriei automobilelor. Maşinile electrice nu mai au ceva asemănător
Dispare cea mai frumoasă parte a caroseriei automobilelor. Maşinile electrice nu mai au ceva asemănător

Încetul cu încetul dispare cea mai frumoasă parte a caroseriei automobilelor, pentru că maşinile electrice nu mai au nevoie de ceva asemănător.

Unul dintre elementele emblematice ale caroseriei unui automobil a stârnit de-a lungul timpului pasiuni şi controverse, Board-urile companiilor au făcut şedinţe de urgenţă după miezul nopţii, designeri şefi de la producători celebri au primit bonusuri uriaşe sau au fost la un pas de demitere, au fost stârnite comentarii interminabile pe internet pentru această parte a caroseriei.

Este prea mică, este prea mare, este disproporţionată, este prea agresivă, seamănă cu un castor, ba este ca o gură deschisă, este răvăşitoare, este inestetică, seamănă cu un calorifer de fontă din vremea bunicii. S-au spus multe lucruri în dezbaterile stârnite de grila frontală a unui automobil.

 

Când vine vorba de design auto, grila frontală este unul dintre cele mai emblematice elemente ale unui automobil. Unele mașini sunt recunoscute imediat datorită grilei lor, iar multe dintre ele sunt considerate capodopere de design.

Iată câteva dintre cele mai apreciate și recunoscute grile auto:

  • BMW – Grila „Rinichi” – Grila dublă sub formă de rinichi este un element iconic al mașinilor BMW și este folosită de mai bine de 80 de ani. Aceasta a evoluat în timp, dar a rămas un simbol distinctiv al mărcii. Modelele moderne, cum ar fi BMW X7 sau iX, au dus acest design la un alt nivel, cu dimensiuni mult mai mari și contururi accentuate.
  • Aston Martin – Grila trapezoidală – Aston Martin este renumit pentru grila sa trapezoidală, prezentă pe aproape toate modelele sale. Grila largă, elegantă și rafinată se potrivește perfect cu imaginea sportivă și luxoasă a mărcii. Mașini precum Aston Martin DB11 sau Vantage continuă să folosească această grilă sofisticată.
  • Audi – Grila „Singleframe” – Grila „Singleframe” este un alt exemplu recunoscut pe scară largă. Audi a adoptat un design mare, octogonal sau hexagonal, care acoperă majoritatea părții frontale a mașinii, oferindu-i un aspect impunător. Modele precum Audi A8 sau Q7 sunt exemple clare ale acestui design elegant și agresiv.
  • Mercedes-Benz – Grila cu Steaua în Trei Colțuri – Grila de la Mercedes-Benz este o combinație între lux și performanță. De obicei, grila centrală este decorată cu emblematicul logo al stelei în trei colțuri, plasată vizibil pe modelele de lux și performanță, cum ar fi S-Class și G-Class. Este un design care exprimă putere și rafinament.
  • Rolls-Royce – Grila „Pantheon” – Grila „Pantheon” de la Rolls-Royce este poate cea mai recunoscută grilă din lume. Inspirată de fațada unui templu grec, aceasta transmite o imagine de noblețe și lux suprem. Modele precum Phantom și Ghost prezintă această grilă impunătoare, mereu flancată de ornamentul „Spirit of Ecstasy”.
  • Maserati – Grila „Trident” – Grila cu sigla Trident a Maserati este elegantă și plină de pasiune. Modelele precum Maserati Quattroporte și Ghibli prezintă grila largă, cu bare verticale care accentuează sportivitatea și rafinamentul italian.

De ce dispare grila frontală

Mașinile electrice nu mai au nevoie de grilă frontală tradițională din motive funcționale legate de natura diferită a sistemelor lor de propulsie față de mașinile cu motoare termice.

Tesla pune capăt poveştii

Modelele recente Tesla, cum ar fi Model S sau Model 3, nu au o grilă tradițională, ci un design minimalist și futurist. Absența grilei, datorită naturii electrice a mașinii, face ca aceste modele să fie instantaneu recunoscute și să reflecte viziunea modernă și inovativă a mărcii.

 

Tesla

În mașinile cu motoare cu ardere internă (benzină sau diesel), grila frontală este esențială pentru a permite aerului să circule și să răcească motorul, radiatoarele și alte componente care se încălzesc foarte mult în timpul funcționării.

În contrast, mașinile electrice nu produc la fel de multă căldură. Motoarele electrice sunt mai eficiente termic și nu necesită același nivel de răcire ca motoarele cu combustie. Prin urmare, nu au nevoie de o grilă mare pentru admisia aerului.

Fără necesitatea unei grile mari, designul mașinilor electrice poate fi optimizat pentru aerodinamică. Un design frontal neted reduce rezistența aerului, ceea ce este crucial pentru eficiența energetică a unei mașini electrice, prelungind autonomia bateriei.

Citeşte şi: Cea mai urâtă mașină din lume a fost de fapt o capodoperă de design genial