Doi giganți auto s-au asociat și angajează 1.000 de oameni din România
BMW și indienii de la Tata s-au asociat într-un joint-venture care va dezvolta software inclusiv printr-o companie din România, unde urmează să fie angajați 1.000 de oameni.
BMW Group și Tata Technologies, divizie a companiei indiene Tata, s-au asociat în cadrul rețelei TechWorks a BMW, printr-un joint-venture creat în India, în care cele două părți au câte 50%, scrie Profit.
Noua entitate va dezvolta software pentru producătorul german de mașini și va fi conectat cu asocierea BMW – NTT Data din România, arată sursa citată.
BMW TechWorks India este un nou parteneriat pe care BMW îl realizează în cadrul rețelei sale globale de creație digitală, care se ocupă de scrierea de software. Conform informațiilor transmise de companii, noul joint-venture creat în India va avea acționari Tata Technologies și BMW în pachete de 50/50, va angaja câteva mii de persoane, majoritar programatori și va avea ca obiect de activitate producția de software exclusiv pentru BMW.
BMW TechWorks India va activa în strânsă colaborare cu cele trei centre de software din rețea: BMW TechWorks România, creat de BMW cu NTT Data în Cluj-Napoca, BA TechWorks din China, care a fost creat în 2021 cu Archermind, și Critical TechWorks în Portugalia, creat în 2018 cu Critical Software.
Centrul BMW TechWorks din România, care a fost creat împreună cu NTT Data și care intră în colaborare completă cu cel din India, și-a propus să angajeze până la 250 de experți în software și digital, cu o țintă de 1.000 de persoane pe termen lung. Cifra de afaceri a centrului este estimată de BMW la „zeci de milioane de euro” doar în 2024.
BMW este de multă vreme celebru, dar și Tata este un producător bine-cunoscut, mai ales în Asia. Mașinile produse de acest concern, majoritatea din clasa low cost, sunt foarte solicitate în India și în țările din zonă. Dintre modelele produse de Tata Motors sunt populare Tigor, Curvv, Altroz, dar și noul Punch Camo.