Două mărci auto italiene ar putea fi oferite chinezilor
Două mărci auto italiene, care au oprit producţia în anii 1990, ar putea fi oferite chinezilor, guvernul italian analizând posibilitatea să preia prin lege aceste mărci de la grupul auto Stellantis şi să le ofere unor companii chineze pentru a le încuraja să construiască uzine în Italia, potrivit Reuters.
Mărcile auto Innocenti şi Autobianchi ar putea fi oferite chinezilor
Planul guvernului italian vizează mărcile Innocenti şi Autobianchi, ambele închise în anii 1990. Constructorul Innocenti era faimos în anii 1960 şi 1970 pentru producţia versiunii italiene a modelului britanic Mini, în timp ce Autobianchi a produs doar câteva modele, aproape exclusiv maşini de clasă mini, cel mai mare model fiind maşina de familie A111.
În lumea pasionaţilor auto circula şi o glumă despre Autobianchi: cel mai important producător auto italian despre care nu s-a auzit vreodată.
Preluarea de către Guvernul de la Roma a acestor mărci ar fi posibilă în conformitate cu o lege adoptată în luna decembrie, care în prezent este analizată de Curtea de Conturi, şi care vizează acele mărci care nu au mai fost utilizate timp de cel puţin cinci ani. Odată ce au ajuns sub controlul Guvernului, mărcile respective pot fi oferite companiilor, inclusiv celor străine, care intenţionează să investească în Italia sau să mute în Italia activităţi de producţie amplasate în străinătate.
Guvernul naţionalist condus de Giorgia Meloni şi constructorul auto franco-italian Stellantis sunt într-un război al declaraţiilor, Executivul acuzând grupul auto că îşi neglijează bazele istorice de producţie din Italia. Guvernul de la Roma poartă discuţii cu Stellantis, singurul mare constructor auto italian, pentru a majora producţia de automobile realizată în Italia până la un milion de unităţi pe an. În paralel, însă, Guvernul italian vrea să extindă industria auto locală prin atragerea unui constructor chinez în Italia.
Joi, la sărbătorirea a 125 de ani de la înfiinţare, Fiat a dezvăluit, la cartierul său general de la Torino, noul model Grande Panda, produs în Serbia. La eveniment a participat şi ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, care a îndemnat Stellantis să îşi relanseze activităţile de producţie din Italia.