Două treimi dintre companiile europene se pregătesc pentru transparentizarea salarială

Publicat: 20 nov. 2024, 06:31, de Ady Ivașcu, în Business , ? cititori
Două treimi dintre companiile europene se pregătesc pentru transparentizarea salarială
UE a adoptat noi norme privind transparentizarea salarială

Două treimi dintre companiile europene sunt în proces de dezvoltare și implementare a planurilor privind transparentizarea salarială, potrivit unei analize Aon, unul dintre liderii globali în brokerajul de asigurări corporate, în contextul directivei europene care urmează să fie transpusă până în iunie 2026 în statele membre.

UE a adoptat noi norme privind transparentizarea salarială

Pentru eliminarea diferenţelor salariale dintre femei și bărbați la nivelul Uniunii Europene, Consiliul European a adoptat noi norme privind transparentizarea salarială.

Această măsură vine în contextul în care femeile câștigă, în medie, cu 13% mai puțin decât bărbații.

În contextul european, România are o poziție mult echilibrată, fiind de altfel una dintre țările cu cea mai mică discrepanță salarială între genuri, de 4,5% în 2022, conform datelor Eurostat.

Potrivit studiilor Aon desfășurate la nivel global, 53% dintre organizații nu au realizat o analiză a echității salariale, 58% nu comunică intervalele salariale către angajați, iar 78% nu fac publice grilele de salarizare în timpul recrutării.

În plus, există variații regionale semnificative: 52% dintre organizațiile cu sediul în afara Europei nu au planuri pentru transparentizarea salarială, în timp ce 66% dintre cele cu sediul în Europa sunt în proces de dezvoltare sau implementare a unor astfel de planuri.

Important de notat este, de asemenea, faptul că responsabilizarea față de transparentizarea salarială este mai mare pentru companiile cu peste 5.000 de angajați, 56% dintre acestea având în plan adoptarea unor astfel de măsuri, comparativ cu 33% dintre companiile cu sub 5.000 de angajați.

Acest lucru denotă faptul că firmele mai mici sunt mai puțin pregătite sau mai puțin motivate să implementeze măsuri de transparentizare salarială comparativ cu organizațiile mai mari”, declară Rhys Connolly, Human Capital Director, Assessment, Talent Solutions Aon UK.

În ceea ce privește mediul de afaceri din România, piața încă nu este suficient de informată cu privire la această directivă, tendință care se reflectă în special în cazul companiilor cu capital local, atrag atenţia reprezentanţii Aon.

Situația este mai diferită în cazul multinaționalelor, care au un grad de conștientizare mai mare și care au început implementarea anumitor măsuri, potrivit recomandărilor venite la nivel global.