Două venituri suplimentare nu mai sunt taxate iar banii se restituie
Parlamentul a decis anularea obligațiilor fiscale în cazul a două venituri suplimentare primite de angajați. Mai mult, cei care le-au achitat până acum pot cere restituirea banilor.
Deciziile se aplică în cazul tichetelor cadou și a tichetelor de creșă, ce nu trebuiau impozitate.
Conform unei Legi pentru anularea unor obligații fiscale, Parlamentul României a decis:
„Se anulează diferențele de obligații fiscale principale, precum și obligațiile fiscale accesorii aferente acestora, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă și comunicată contribuabilului, ca urmare a reîncadrării din categoria veniturilor din alte surse în categoria veniturilor din salarii și asimilate salariilor, a veniturilor din tichete cadou obținute de către persoanele fizice de la alte persoane decât angajatorii, pentru perioadele fiscale de la intrarea în vigoare a Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă și, respectiv, a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificările și completările ulterioare, și până la 31 decembrie 2020 inclusiv, și neachitate până la data intrării în vigoare a prezentei legi. Anularea se aplică inclusiv în situația în care tichetele cadou au fost acordate de către plătitorul de venit către angajatorul persoanelor fizice pentru a le distribui angajaților acestora în numele plătitorului de venit”.
Ce se întâmplă cu banii deja plătiți
Conform legii, organul fiscal nu reîncadrează în venituri din salarii și asimilate salariilor veniturile din tichete cadou obținute de către persoanele fizice de la alte persoane decât angajatorii acestora și încadrate în categoria veniturilor din alte surse și nu emite o decizie de impunere în legătură cu o astfel de reîncadrare, pentru perioada anterioară datei de 31 decembrie 2020 inclusiv.
„Diferențele de obligații fiscale principale și/ sau obligațiile fiscale accesorii, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă și comunicată contribuabilului, ca urmare a reîncadrării sumelor stinse prin plată, compensare, executare silită sau dare în plată, aferente perioadelor fiscale de până la 31 decembrie 2020 inclusiv, se restituie contribuabililor. Restituirea se face la cererea contribuabililor”, se arată în lege.
Termenul de prescripție a dreptului de a cere restituirea banilor începe să curgă de la data intrării în vigoare a prezentei legi, respectiv 24 februarie 2023.
Anularea obligațiilor fiscale se face din oficiu, de către organul fiscal competent sau la cererea contribuabilului, după caz, prin emiterea și comunicarea unei decizii de anulare a obligațiilor fiscale, conform procedurii legale aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.