Dovada că primarul Clotilde Armand minte în scandalul gunoiului
Primăria Sector 1 recunoaște că a achitat operatorului de salubritate de trei ori mai puțin decât susținea edilul. Inclusiv bugetul anual este unul mult mai mic în realitate decât cel de care se plânge primarul Clotilde Armand.
Printr-un comunicat de presă transmis pe data de 7 iunie, Primăria Sectorului 1 anunța că pune în premieră la dispoziția cetățenilor facturile achitate de actuala administrație către compania Romprest Service, în baza contractului de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubritate.
Este vorba de 13 facturi emise în perioada 16 noiembrie 2020 – 25 mai 2021 pentru servicii de colectare, transport și sortare/ tratare/ depozitare deșeuri de la populație și instituțiile publice din subordinea Primăriei Sectorului 1.
Surpriza apare la valoarea totală: 23,7 de milioane de lei pentru aproape șase luni și jumătate de activitate a operatorului de salubritate.
„Sunt facturi pe care noi le-am achitat de când mi-am preluat mandatul de primar ales al Sectorului 1 și până în prezent. Cine spune altceva este clar că minte. Este pentru prima dată, în ultimii 20 de ani, când primarul decide publicarea acestor documente, privind plata gunoiului menajer. Nu avem nimic de ascuns, cetățenii trebuie să știe unde se duc banii publici” , spunea primarul Clotilde Armand.
Declarația ei contrazice însă o altă informație oferită, tot prin intermediul unui comunicat de presă, în data de 3 iunie, cu doar patru zile înainte.
„Primăria a plătit de la începutul anului, 60 de milioane de lei pentru patru luni, bugetul fiind de 130 de milioane pentru tot anul”, anunța oficial Primăria Sector 1, edilul oferind și în acest caz explicații.
„Trebuie să știți că am plătit în avans toate facturile care sunt legate de gunoiul menajer. Am primit astăzi cei trei sortatori cu care lucrăm. Sortatorii spun că nu au mai fost plătiți din februarie deși noi am achitat facturile către Romprest, ceea ce înseamnă o sumă de 6 milioane de lei. Aici vorbim despre facturile pentru persoanele fizice. Nici facturile pentru persoanele juridice nu au fost plătite, dar aici nu am ce să fac. Am plătit vineri în avans, în sensul că factura nu era scadentă, o sumă de 9 milioane de lei, pentru a debloca situația,” a afirmat Clotilde Armand.
Patru zile mai târziu recunoștea că a plătit de fapt mai puțin de 24 de milioane în șase luni de mandat, nu 60 de milioane în primele patru luni ale anului.
Cât privește bugetul anual, el pare să fie totuși 130 de milioane lei, dacă ne ghidăm după comunicatul de presă din 3 iunie, deși în același document edilul se plânge de faptul că bucureștenii ar trebui să achite 1 milion de lei zilnic pentru salubrizare.