Dragoș Anastasiu a lansat, împreună cu șase parteneri, compania de consultanță AdWise

Publicat: 24 sept. 2021, 18:14, de Ziarul Puterea, în ACTUALITATE , ? cititori
Dragoș Anastasiu a lansat, împreună cu șase parteneri, compania de consultanță AdWise
Echipa-AdWise

Dragoș Anastasiu, antreprenor în serie, business angel și fondator Eurolines, a lansat AdWise, un cluster de consultanță, servicii suport și training pentru companii antreprenoriale mici și mijlocii.

În noul său demers antreprenorial, fondatorul Eurolines are alături o echipă executivă formată din șase cofondatori cu multă experiență în mediul de business din România și din străinătate: Tiberius Istocescu și Mihaela Vintilă- avocați de business, Roxana Stan- expert în HR și comunicare, Dan Berciu- expert financiar, Ionuț Grigorescu- expert în IT& Marketing și George Leca- expert în project management. Alți zeci de specialiști și 20 companii de consultanță de suport și training din diverse domenii s-au reunit în comunitatea AdWise și își dedică expertiza acestui proiect. Numărul acestora este în continuă creștere. Animați de pasiunea pentru antreprenoriat și orientați după repere clare și practice, membrii AdWise își vor folosi know how-ul pentru a oferi servicii integrate de consultanță pe care să și le permită orice antreprenor.

“Pentru mine, AdWise este mai mult decât o nouă afacere: este modul prin care eu vreau să dau înapoi din experiența și expertiza mea, mediului de business din România. Este pachetul integrat de soluții venite de la experții pe care mi-aș fi dorit să îi fi întâlnit acum mulți ani, când am pornit primul business. Aș fi evitat multe greșeli și costurile usturătoare care au venit cu acestea. Antreprenorii vor găsi la noi soluții la toate problemele pe care le pot întâmpina în evoluția afacerii și susținere pentru planurile de dezvoltare. Am lângă mine o echipă minunată, oameni pozitivi și cu  o mentalitate deschisă, fiecare având o bogată experiență antreprenorială și un parcurs profesional de excepție”, spune Dragoș Anastasiu, fondator AdWise.

Tiberius Istocescu și Mihaela Vintilă sunt avocați de business specializați în tranzacții și fondatori ai primului business românesc de Legal Tech, George Leca este antreprenor în domeniul educației și are o bogată expertiză de project manager și coach, Ionuț Grigorescu este antreprenor în domeniul tehnologiei și a acumulat multă experiență în domeniul marketingului, Roxana Stan este specialist în resurse umane și în comunicare, iar Dan Berciu a făcut parte din top managementul mai multor companii de renume, fiind expert în sectorul financiar.

Ne-am unit cu scopul de a fi alături de antreprenorii români. Suntem antreprenori și profesioniști, integrați într-o echipă și oferim soluții integrate. Cu toții am învățat din propriile greșeli, iar asta ne va permite să-i ajutăm pe acei care sunt la început de drum să evite obstacole care le pot pune în pericol chiar supraviețuirea afacerii. Nu vom oferi doar servicii clasice de consultanță, ci vom propune și soluții neconvenționale, care și-au dovedit deja eficiența în diverse afaceri în care am fost implicați. De asemenea, vom avea grijă ca fiecare antreprenor să-și permită aceste servicii. Scopul nostru este să ajutăm cât mai multă lume, așa că vom fi  extrem de flexibili la acest capitol”, explică Tiberius Istocescu, co-fondator AdWise.

Nevoia de consultanță

Marius Ghenea, business angel și antreprenor în serie, se alătură proiectului oferind serviciile sale de training în afaceri tuturor clienților AdWise. 

“Antreprenorii la început de drum au cea mai mare nevoie de consultanță, deoarece experiența lor practică în orice domeniu este limitată, mai ales dacă vorbim despre antreprenori de startup la prima încercare. În mod paradoxal, companiile mici folosesc însă mult mai puțină consultanță față de companiile mari, una dintre problemele tipice fiind legată de bugetele materiale necesare pentru orice proiect de consultanță, pe care antreprenorii nu le au la îndemână. Cealaltă problemă este că, dacă începem să apelăm la consultanță, într-un startup, așa cum spuneam, cam orice zonă a afacerii ar trebui acoperită și cu consultanți, deoarece nu avem suficientă experiență în nicio zonă a afacerii și nici suficientă istorie operațională care să ne spună, măcar empiric, ce merge mai bine și ce nu merge deloc”, arată Marius Ghenea.

În cadrul conferinței, Felix Pătrășcanu, fondatorul Fan Courier, a invitat echipa AdWise la cea de-a șasea ediție a summitului  REPATRIOT, din perioada 30 septembrie-3 octombrie, cel mai mare summit dedicat Diasporei românești, care va aduce împreună peste 300 de antreprenori și oameni de succes români de pretutindeni. 

“Cred că românii de pretutindeni care se gândesc să se întoarcă în țară și să își deschidă o afacere sau care poate au deja o afacere în țara în care locuiesc și vor să o extindă și în România au nevoie de o astfel de echipă complex de specialiști care să îi îndrume. Mediul antreprenorial românesc de pretudindeni va crește mai sănătos având alături echipa de experți potrivită”, a declarat, în cadrul conferinței, Felix Pătrășcanu.

În ceea ce privește costurile, AdWise se diferențiază prin faptul că se pune accent pe succes și există posibilitatea de intrare în acționariat.

“Consultanța de top este scumpă, iar cei mai mulți dintre antreprenori nu își permit astfel de servicii, sau nu înțeleg că trebuie prioritizate. Trecând prin asta chiar eu, înțeleg filosofia antreprenorului român la început de drum, dar și importanța și valoarea unor astfel de servicii pentru un business. Plecând de la această realitate, filosofia AdWise este simplă: odată intrat într-un parteneriat, riscurile se împart. Astfel, în funcție de nevoile antreprenorilor, se pot găsi chiar soluții prin care aceștia să nu plătească nicio sumă de bani. Astfel, parteneriatul poate să ia forma unei participări în acționariat sau a unui comision de succes, dacă este vorba de o tranzacție. Cu alte cuvinte, până se ajunge la rezultate, AdWise poate să investească resursele proprii în antreprenorii în care crede. Riscul pe care și-l asumă fondatorii Adwise oferind și astfel de facilități este, în esență, modul lor de a da ceva înapoi mediului de business în care s-au format și de a sprijini antreprenoriatul românesc”, a adăugat Dragoș Anastasiu.

Toate acestea fac din AdWise o soluție ideală pentru antreprenori. Iar asta cu atât mai mult cu cât, pe lângă birocrația excesivă și lipsa de coerență legislativă, businessul românesc mai trebuie să facă față unei noi vulnerabilități: pandemia de Covid-19, care dă peste cap multe din planurile de dezvoltare și, în unele cazuri, poate chiar să pună sub semnul întrebării supraviețuirea afacerii. Astfel, mai ales în aceste timpuri, ajutorul primit de la o echipă rodată într-un mediu de business provocator poate să facă diferența.