Drept la replică Alsim Alarko
Pe adresa redacției nostră a sosit un drept la replică de la compania Alsim Alarko, unul dintre constructorii de șosele rapide din România.
”În virtutea dreptului la replică și a corectei informări a opiniei publice, în legătură cu articolul ”Catastrofa se confirmă pe autostrada A0: Alsim Alarko scoate asfaltul”, apărut în publicația online „PUTEREA” în data de 13.03.2024, care conține informații incorecte, neconforme cu realitatea și care nu sunt documentate din punct de vedere tehnic, formulăm prezentul punct de vedere al Antreprenorului General — ALSIM ALARKO cu privire la acest subiect, precum și solicitarea de a-l publica în vederea informării corecte a publicului.
În primul rând, dorim să subliniem faptul că firma noastră își desfășoară activitatea cu profesionalism și respect față de standardele tehnice și de calitate impuse de industria în care activăm. Obiectivul nostru principal este să oferim servicii de cea mai înaltă calitate clienților noștri, iar fiecare proiect este abordat cu cea mai mare atenție atât de noi cât și de colaboratorii noștri.
În ceea ce privește afirmațiile din articolul menționat anterior, dorim să subliniem că acesta prezintă deficiențe în ceea ce privește documentarea adecvată și respectarea principiului celor trei surse de informare. Ca urmare, suntem obligați să aducem următoarele clarificări:
Lucrările prezentate în articol: Este important să precizăm că zonele de lucru demolate se referă la segmentele aflate în cadrul variantei temporare de circulație din zona nodului rutier DN 4, care nu fac parte din lucrările permanente, însă reprezintă un proces tehnologic firesc în desfășurarea contractului. Fotografiile prezentate sunt ilustrative pentru ziua în care a început demolarea variantei temporare de circulație.
Calitatea Lucrărilor: Contrar celor afirmate în articol, lucrările executate de firma noastră sunt conforme cu standardele tehnice în vigoare și respectă normele de calitate impuse în domeniu. Fiecare etapă a lucrărilor este supravegheată atent pentru a asigura conformitatea cu specificațiile tehnice și pentru a garanta siguranța și satisfacția beneficiarului final și a cetățenilor care vor beneficia efectiv de aceste lucrări.
Utilajele folosite în execuție sunt de ultimă generație iar lucrările au fost recepționate din punct de vedere calitativ de reprezentanții Inginerului, care au verificat documentația întocmită precum și lucrările executate în diferite stadii precum:
- verificarea granulometriei pentru sortul de agregate aprovizionat pe parcursul execuției
- verificarea dozajului de liant împrăștiat, prelevarea de material omogen în vederea confecționării cilindrilor pentru verificarea rezistențelor la compresiune la 7 și 28 de zile,
- verificarea gradelor de compactare.
Față de afirmația din articol că fisurile au apărut pentru că portanța drumului ar fi insuficientă, trebuie menționat că publicația dumneavoastră a chestionat CNAIR. Explicația CNAIR, pe care o cităm mai jos, a clarificat faptul că sectoarele la care dumneavoastră faceți referire sunt omogene, neexistând diferențe majore între sectoarele executate și analizate până în prezent:
”Au fost efectuate măsurători de capacitate portantă cu deflectometru/dinamic FWD Primax 2500, pentru determinarea deflexiunilor, care să susțină din punct de vedere tehnic calitatea stratului de BSC. Cu software-ul „Alize” au fost determinate deflexiunile admisibile la nivelul superior al stratului de agregate naturale stabilizate cu ciment. În urma măsurătorilor menționate mai sus s-au constatat următoarele:
Coeficientul de variație Cv este bun, atestând o uniformitate bună a capacității portante (înregistrând la nivelul acestui strat o rezervă semnificativă de capacitate portantă),
Deflexiunile sunt foarte bune, sub valoarea maximă admisibilă (determinate cu ajutorul programului de lucru „Alize” la nivelul stratului de agregate naturale stabilizate cu ciment — de fapt, tot liant hidraulic);
Pentru stratul executat din agregate naturale stabilizate cu ciment, nu există probleme de capacitate portantă”.
Documentare Tehnică: Suntem profund angajați în procesul de documentare tehnică, iar fiecare aspect al lucrărilor noastre este susținut de documentație solidă și verificată. Ne asigurăm că toate informațiile și procedurile sunt corecte și că respectă standardele tehnice și reglementările aplicabile, lucru confirmat pe procesele verbale de recepție calitativă aprobate/însușite de reprezentanții Inginerului.
Transparență și Responsabilitate: Firma noastră promovează transparența și responsabilitatea în toate activitățile noastre. Suntem întotdeauna disponibili să discutăm și să clarificăm orice aspect legat de proiectele noastre și suntem deschiși la feedback-ul clienților noștri pentru a ne îmbunătăți continuu serviciile.
În concluzie, ne exprimăm dezamăgirea față de afirmațiile neadevărate și nedocumentate din articolul menționat și ne dorim să asigurăm publicul că firma noastră rămâne ferm angajată în furnizarea de servicii de cea mai înaltă calitate și în respectarea celor mai ridicate standarde tehnice.”
Punct de vedere PUTEREA
Publicația PUTEREA a acordat posibilitatea companiei Alsim Alarko să se exprime dar nu este de acord cu cele spuse. Într-un răspuns dat de CNAIR se spune următoarele: ”la inspecția vizuală a acestor lucrări efectuate de către Inginer s-a constatat apariția unor fisuri de suprafață în stratul superior de balast stabilizat cauzate în principal de utilizarea dozajului de 4% ciment din componența rețetei aprobate, dar și de variațiile de temperatură înregistrate în perioada imediat următoare punerii în operă a stratului de fundație superioară din balast stabilizat cu ciment”
De asemenea, în dreptul la replică nu se spune nimic de întârzierile de pe cele două segmente pe care le lucrează Alsim Alarko pe Autostrada A0 Sud.
Criticile la adresa Alsim Alarko, despre care se spune că își desfășoară activitatea cu profesionalism, nu au venit doar din partea publicației nostre. De exemplu, Asociația Pro Infrastructură a evidențiat în mai multe rânduri ritmul lent de lucru de pe șantierele companiei.