Drept la replică din partea Nordis Group
În virtutea dreptului la replică, publicăm integral textul trimis de Nordis ca urmare a articolului Nordis a vândut etaje pe hârtie și s-a dat expert pe o piață inexistentă acum 3 ani. Precizăm, însă, că nu suntem deloc de acord cu aceste puncte de vedere și considerăm că Nordis își face reclamă mascată, sub pretextul unui drept la replică.
”Ne adresăm dumneavoastră cu privire la articolul publicat pe data de 04.09.2023, pe website-ul puterea.ro sub titlul „Nordis a vândut etaje pe hârtie și s-a dat expert pe o piață inexistentă acum 3 ani.”
Nordis a vândut etaje pe hârtie și s-a dat expert pe o piață inexistentă acum 3 ani (puterea.ro)
Obiectivul acestei comunicări este de a face câteva precizări pentru a corecta unele afirmații eronate publicate în cadrul articolului, ce pot influența percepția publicului și aduce prejudicii de imagine brandului, fără un fundament real.
În primul rând, dorim să explicăm procedura prezentată în articol astfel: „a vândut etaje pe hârtie” – acesta este modelul de vânzare off-plan, cunoscut și în stadiu de construire, în cadrul căruia se semnează promisiuni de vânzare, construcția neavând o reprezentare fizică la momentul respectiv.
Experiența dezvoltatorului, așa cum este prezentată pe site-ul oficial Nordis.ro și în toate comunicările oficiale, vizează anii de experiență în imobiliare, nu în cadrul dezvoltărilor de tip mixt: hotelier – rezidențial, cu facilități incluse.
Un exemplu pentru descrierea specializării dezvoltatorului se poate observa încă din primii ani de comunicare ai proiectului de la Mamaia: „Nordis Group, dezvoltator imobiliar specializat în construcția de imobile de lux, pregătește un ansamblu mixt, hotel de 5 stele și apartamente rezidențiale, în zona de Nord a stațiunii Mamaia. ” sursă: https://www.wall-street.ro/articol/Turism/254597/nordis-group-pregateste-un-ansamblu-mixt-hotel-de-5-stele-si-apartamente-rezidentiale-in-statiunea-mamaia.html#gref
Însuși dezvoltatorul a comunicat că este primul care aduce în piață acest concept, „cumpără o cameră de hotel”, inspirat de modelul țărilor arabe. Sursele pot confirma acest aspect și cele declarate încă de la momentul anunțării acestui tip de proiect drept o noutate pentru România.
„Conceptul introdus de Grupul Nordis în România constă în opţiunea de a achiziţiona camere de hotel de către investitori, care sunt închiriate către dezvoltator„. Sursă: https://adevarul.ro/economie/premiera-cum-poti-cumpara-propria-camera-de-hotel-2020553.html#google_vignette
Solicităm corectarea informației și exprimărilor din titlu, reluate și în textul articolului, întrucât sunt neadevărate.
Referitor la adjectivul „agresiv” atribuit activității de marketing a companiei, considerăm că este nepotrivit și are o conotație negativă, exprimare rău intenționată, ce nu poate fi argumentată; drept urmare, folosirea acesteia nu este recomandată într-un text jurnalistic imparțial. Amintim definiția dex.ro, confom căreia:
AGRESÍV, -Ă, agresivi, -e, adj. Care atacă (fără provocare); fig. care caută prilej de ceartă; provocator.
Exprimarea „Nordis Group a păcălit foarte multă lume” constituie o acuzație gravă, care, în lipsa unor dovezi clare, este interpretată drept o acțiune intenționată de a aduce injurii companiei și poate atrage răspunderea în fața legii.
O precizare extrem de importantă, întrucât exprimarea prin elipsă este interpretabilă și creează un neadevăr: acțiunile inițiate în instanță se datorează, în mare parte întârzierilor înregistrate în procesul de construire. Reprezentanții companiei și-au asumat acest lucru și au comunicat deschis acest lucru prin informări oficiale directe către semnatarii promisiunilor de vânzare. Din cauze ce nu țin în totalitate de dezvoltator, respectiv pandemia și războiul la graniță, termenele au fost amânate. Primele semnări de contracte de vânzare au avut loc începând cu luna iulie a anului 2022 și continuă și în prezent.
În altă ordine de idei, numeralul care descrie presupusul volum de dosare este incorect, ceea ce face declarația să fie o informație falsă, nedocumentată. Drept urmare, fraza „Marketingul agresiv al Nordis Group a păcălit foarte multă lume. Consecința: sute de dosare în instanță!” este neadevărată.
Textul include multiple exprimări peiorative, care denotă rea intenție și un jurnalism subiectiv, care încalcă normele etice și poate avea obiective ascunse. Printre aceste exprimări menționăm: „imperiu cu picioare de lut”, „Nordis avansează aceste bomboane amare”, „s-a vândut blana ursului din pădure” care nu fac obiectul unui material jurnalistic de tip NEWS – în rubrica Actualitate, așa cum este încadrat articolul.
În legătură cu asocierea companiei cu lumea politică, în afară de un aspect familial dintre o persoană cu funcție publică și unul dintre acționarii companiei, specificăm clar că nu există alte implicații, drept urmare solicităm ferm ca informațiile din sfera brandului să nu mai fie asociate într-o manieră de acest tip. Atât timp cât nu există o legătură palpabilă între politic și influența acestei componente asupra activității companiei, solicităm ca aceste două subiecte să fie tratate diferit, iar exprimări de tipul „Nordis este legat ombilical de influență politică”, care sugerează fondarea companiei cu participare politică, să nu mai fie declarate ca adevăruri.
Subtitlul „Autorizații pentru 10 etaje. Dar te uiti la 13” – informația necesită corectare. În imagine sunt 12 etaje, nu 13, iar Nordis Group deține autorizație de construire pentru toate cele 12 etaje.
O altă informație neadevărată este următoarea:
„Clienții au plătit 95% din contravaloarea spațiilor și a primit promisiunea că vor deveni stăpâni pe spații în 2021, dar nici azi nu sunt”.
Modul de prezentare este generalizat – nu toți clienții au plătit 95% din contravaloarea apartamentelor. Există mai multe metode de plată și nu se poate generaliza. În altă ordine de idei, au existat adiționale de prelungire, cu noi termene, pe care majoritatea le-au acceptat. În prezent au fost semnate peste 400 de contracte de vânzare, deci există un număr considerabil de proprietari de drept Nordis Mamaia.
Referitor la preluarea ad litteram a declarației clientului care a postat pe grupul de social media, menționăm că este o decizie asumată de a închide colaborarea, având în vedere solicitările care depășeau obiectul contractului și amenințările repetate. Politica noastră nu impune păstrarea în comunitate, cu orice preț, a unor persoane de rea credință, lucru confirmat de acțiunile făcute neasumat, fără o identitate vizibilă în online.
Publicarea ad litteram a informațiilor ce nu pot fi verificate, fără a solicita poziția oficială a Nordis în vederea unui punct de vedere privind informațiile care fac obiectul acestei știri încadrate la categoria Actualitate, atrage după sine responsabilitatea jurnalistică de publicare a dreptului la replică; contrar, compania are dreptul de a acționa în instanță publicația online puterea.ro.
Informațiile preluate nu au fost verificate și astfel se prezintă publicului informații neadevărate.
Nordis Group are în prezent deschise 4 șantiere și avansează cu lucrările de contruire. Focusul este în prezent pe deschiderea Nordis Mamaia, cel mai mare hotel & residence de 5 stele din România.
Dorim să atenționăm asupra exprimărilor care sunt acuze ce nu pot fi dovedite, precum: „marketing agresiv și înșelător„. Din informațiile prezentate, deducem că nu a fost înțeles modelul de business, iar documentarea realizată este deficitară, ducând la prezentarea unor informații eronate.
În cadrul conceptului „Cumpără o cameră de hotel” nu este vorba despre o dobândă garantată, ci de un venit pasiv garantat contractual. Informația conform căreia una dintre reclamele din spațiul online ar genera un venit pasi de până la 1000 de euro este neadevărată. Campaniile de marketing derulate includ 2 direcții de comunicare: de la 520 Euro / lună sau de la 6.240 Euro / an, sume valabile pentru cea mai mică unitate hotelieră pentru investiție.
Nordis Group dezvoltă un concept de resorturi de leisure care, prin prisma facilităților oferite, vor fi disponibile tot timpul anului, ceea ce ne permite să spunem că acest lifestyle de vacanță durează 12 luni pe an. Considerăm că mixul unic de facilități oferite în cadrul ansamblului Nordis Mamaia, experiența echipei și strategia companiei, sub conducerea Corneliu Ghimbășanu – General Manager Nordis Mamaia Hotel, vor marca un nou început pentru turismul de leisure din România.
Corneliu Ghimbășanu se întoarce acasă după 30 de ani în străinătate, dintre care ultimii 12 ani în celebrul lanț de hoteluri ultra-luxury Aman Resorts, probabil cea mai exclusivistă rețea de resorturi de 5 stele și vine în România de la celebrul hotel Amanyara Providenciales din Turks and Caicos – Caraibe, pentru a coordona întreg resortul hotel&residences Nordis Mamaia.
Aman Resorts operează 34 de hoteluri, resorturi și ansambluri rezidențiale în 20 de țări, din care 15 proprietăți sunt localizate în zone spectaculoase, protejate de UNESCO. Fiind una dintre cele mai exclusiviste stațiuni din Caraibe, care beneficiază de un cadru natural de excepție, cu apă turquoise, Amanyara se adresează unei nișe de turiști de înaltă clasă, fiind în topul preferințelor celebrităților de talie mondială.
Cu privire la declarațiile contradictorii – „Spuneam că Nordis promovează un venit pasiv garantat de 1.000 de euro pe lună dacă achiziționezi o cameră în regim de hotel. Alteori, promovarea e la jumătate de preț, după cum se vede mai jos” solicităm corectarea acestora. Singurul venit pasiv luna promovat începe de la 520 Euro / lunar, ceea ce înseamnă de la 6.240 Euro / an.
Randamentul anual garantat de 7% este viabil, având în vedere costul mediu de peste 300 de euro per cazare între lunile mai-septembrie pentru unitățile premium și gradul ridicat de atractivitate din extra-sezon, când turiștii vor fi atrași de facilitățile disponibile: cel mai mare SPA – 3200 mp, 5 piscine, sală de fitness, clinică de recuperare medicală, 12 restaurante și cafenele, ball room, sală polivalentă, cinema VIP, salon de beauty, loc de joacă și sală de gaming.
La costul mediu al unei camere de hotel, de la 89.000 Euro și venit pasiv garantat de 6.240 Euro / an, randamentul este de 7%, având în vedere că nu mai există alte costuri de administrare. Suplimentar se oferă o vacanță de 7 zile, estimată la peste 2.000 de euro. Calculat la perioada asumată contractual de 30 de ani, valoarea vacanțelor depășește 60.000 Euro.
Cu o medie de peste 210 zile însorite pe an și la doar câțiva pași de plaja proprie, Nordis Mamaia reprezintă o investiție sigură pe termen lung.
Cu privire la așa-zisele datorii menționate, precizăm că datele fiscale accesibile publicului larg sunt greșit interpretate și creează o imagine distorsionată a situației. Astfel de informații pot manipulează în mod negativ persoanele cu mai puțină experiență în domeniu, aspect ce poate avea repercusiuni asupra publicațiilor care preiau aceste interpretări și le prezintă drept fapte verificate.
Conform legislației, dezvoltatorii imobiliari au obligația de a trece sumele încasate ca avansuri, în contul de datorii, urmând ca după semnarea contractelor de vânzare cumpărare acestea sa fie trecute drept cifra de afaceri si implicit sa genereze profit. Prin urmare, cu cât suma acestor datorii este mai mare, cu atât arată vânzările mari pe care le-a făcut societatea noastră, o măsura a succesului proiectelor hoteliere si rezidențiale unice din Mamaia, Sinaia, Brașov si București.
Dorim să evidențiem că suntem deschiși dialogului pentru a clarifica lucruri de țin de modelul de business sau de a oferi informații oficiale, pentru a evita informarea eronată a publicului dumneavoastră.
Vă solicităm corectarea informațiilor greșit ințelese și interpretate și publicarea dreptului la replică, anexat articolul dvs.
Cu respect,
Departamentul de Comunicare Nordis Group”