Drumul expres Craiova-Piteşti ar putea fi parcurs fără întrerupere până la finalul anului 2024
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, susține că există şanse reale ca la finalul anului 2024 cetăţenii să poată parcurge fără întrerupere cei 121 km ai drumului expres Craiova – Piteşti.
Cristian Pistol a efectuat o vizită pe șantierul de lucru al drumului expres Craiova-Pitești. În urma vizitei, directorul CNAIR a declarat că sunt șanse reale ca drumul să fie gata.
Cu toate acestea, directorul CNAIR atrage atenția asupra mobilizării de pe şantierul variantei ocolitoare Craiova Sud, declarându-se nemulțumit.
”Am verificat astăzi stadiile celor mai importante lucrări de infrastructură rutieră de pe raza DRDP Craiova! Astfel, pe tronsonul I al drumului expres Craiova – Piteşti, au început lucrările de organizare pentru finalizarea construcţiei celor 17,7 km dintre Craiova şi Robăneşti. Termenul contractual este de 18 luni, dar antreprenorul şi-a asumat că va creşte progresiv mobilizarea, astfel încât să putem circula pe acest tronson la finalul anului 2024”, a scris, joi seară, pe Facebook, Cristian Pistol.
În ceea ce privește stadiul lucrărilor, Cristian Pistol a declarat că pe tronsonul III, lucrările sunt gata în proporție de 90% şi se lucrează intens pentru a pune în trafic la finalul acestui an toţi cei 31,75 km dintre Valea Mare şi Coloneşti.
Pe tronsonul IV, Coloneşti – Oarja – Piteşti, în lungime de 31,8 km, lucrările au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 50%.
”Sunt convins că antreprenorul român se va mobiliza exemplar, astfel încât să se poată deschide circulaţia cât mai repede, la finalul 2024. În concluzie, pot spune că există şanse reale ca la finalul anului 2024 cetăţenii să poată parcurge fără întrerupere cei 121 km ai drumului expres Craiova – Piteşti”, a mai transmis directorul CNAIR.
Situația nu stă la fel de bine pe şantierul variantei ocolitoare Craiova Sud (DN56 – DN55 – DN6), unde ritmul de realizare al lucrărilor îl nemulțumește pe Cristian Pistol.
”Nu sunt mulţumit de ritmul acestora deoarece constructorul italian este slab mobilizat în şantier. Lucrările au ajuns în prezent la un stadiu fizic de doar 52%, iar angajamentul constructorului este să finalizeze în iunie 2024. Antreprenorul trebuie să înţeleagă faptul că lucrurile s-au schimbat în ultimii ani şi astfel de situaţii nu mai sunt îngăduite sau trecute cu vederea, a se vedea exemplele Tirrena Scavi şi Todini. Nu vreau sa ajungem în această situaţie”, a mai scris Cristian Pistol pe Facebook.