Drumul spre Vama Giurgiu devine și mai greu de la 1 martie
Aglomerația de la trecerea frontierei prin punctul Giurgiu-Ruse este deja binecunoscută șoferilor – în special celor ce conduc mașini de tonaj mare. De la 1 martie, însă, și drumul spre Vama Giurgiu va deveni mai dificil, pentru că, timp de un an, se va lucra la reabilitarea podului de la Daia, pe DN5.
Potrivit reprezentanților CNAIR, podul de la Daia pe Drumul Național 5 București-Giurgiu intră de la 1 martie în reparații capitale, iar lucrările sunt estimate să dureze 12 luni.
Podul, ce trece peste linia de cale ferată București-Giurgiu, are două benzi/sens, iar reabilitarea se va face cu închiderea circulației pe câte un sens.
Pe timp de vară, Drumul Național 5 București-Giurgiu este extrem de aglomerat, Podul Prieteniei și vama Giurgiu-Ruse fiind principala legătură România-Bulgaria și traseul pentru turiștii din țară și din Europa care merg în Bulgaria, Grecia și Turcia.
În urmă cu trei ani, tot pe DN 5 București-Giurgiu, CNAIR a realizat lucrări de reparații la podul de peste Argeș de la Adunații Copăceni, iar vara cozile erau kilometrice.
CNAIR susține, însă, că lucrările de la Daia s-ar putea termina mai devreme decât este prevăzut în contract, constructorul Maristar angajându-se să finalizeze lucrările până la sfârșitul anului : ,,DRDP București a semnat contractul pentru lucrările de întreținere periodică (reparații) la Pasajul pe DN5 km 52+346 peste CF la Daia. Lucrările de execuție vor fi demarate începând cu 1 Martie a.c și vor cuprinde lucrări de reparații la suprastructura cât și infrastructura pasajului. Deși termenul de finalizare este de 12 luni de la începerea lucrărilor, constructorul promite mobilizare în șantier și finalizarea acestora până la finalul anului 2023.”
Maristar este constructorul care face și reabilitarea Podurilor Fetești și Cernavodă pe Autostrada Soarelui.