E pe bune: Cum să supraviețuiești Apocalipsei Zombi
„Puteţi râde acum, dar atunci când se va întâmpla, veţi fi foarte bucuroşi că aţi citit asta. Şi da, poate că în acest fel veţi învăţa ceva despre cum să fiţi cu adevărat pregătiţi într-o situaţie de urgenţă din viaţa reală”…
Aceasta se arată într-un mesaj postat pe pagina Centrului pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC), o agenţie federală a Departamentului de Sănătate Publică al Statelor Unite.
La capitolul „Campanii” ale Centrului pentru Pregătire şi Răspuns de pe site-ul instituţiei, există şi secţiunea dedicată special Apocalipsei Zombi, creată încă din anul 2011.
Cum să supraviețuiești
Secțiunea a fost actualizată în plină pandemie de COVID-19. CDC a decis astfel să actualizeze secţiunea de dedicată pregătirilor împotriva acestui „pericol”, potrivit USA Today.
CDC precizează că, indiferent dacă vorbim despre o Apocalipsă Zombi, un uragan, cutremur sau o pandemie de coronavirus, cel mai important lucru este ca fiecare cetăţean să aibă kit de supraviețuire în propria casă.
Trusa de supravieţuire trebuie să conţină apă potabilă (echivalentul a cel puţin 2 litri pe zi pentru fiecare persoană), rezerve de hrană (preferabil neperisabilă), medicamente, articole sanitare, acte, cuţit, bandă adezivă, radio cu baterii etc.
Următorul lucru de pe listă îl reprezintă întocmirea unui plan de urgenţă: locurile în care vă puteţi adăposti, pe cine să sunaţi, unde puteţi pleca la nevoie.
Ceva genial
Experţii în supravieţuire dar şi medicii au salutat această campanie a Centrului pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor din SUA.
„Mi se pare o chestie formidabilă”, a declarat medicul John Sellick, profesor al Şcolii de Medicină şi Ştiinţe Biomedicale al Universităţii din Buffalo. „După cum am văzut în cazul pandemiei de coronavirus, pregătirea în caz de dezastre joacă un rol crucial”.
„E ceva genial”, a declarat pentru Yahoo Life, Cheryl Nelson instructor pentru pregătirea împotriva dezastrelor, certificat de FEMA – Agenţia Federală pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă. „În mod clar, este o campanie care atrage atenţia şi care se foloseşte de umor pentru a-i determina pe oameni să facă din timp pregătiri”.
„Anul 2020 a făcut posibil ceva ce părea imposibil până acum: a schimbat complet modul de gândire al oamenilor şi i-a făcut să se gândească: Dacă trăim acum într-o plină pandemie, ce mai poate urma? Zombi? Poate că ar fi bine să mă pregătesc”, a mai spus Nelson.