Electrificarea forţată face noi victime. De ce concediază Ford mii de angajaţi
Ford a anunţat miercuri că va reduce aproximativ 14% din forța sa de muncă europeană, acuzând pierderile din ultimii ani pe fondul cererii slabe de vehicule electrice (EV), al sprijinului guvernamental slab pentru trecerea la EV-uri și al concurenței din partea rivalilor chinezi subvenționați, scrie presa internaţională.
Eşecul electrificării forţate. Maşinile electrice sunt prea scumpe pentru consumatori
Constructorul auto american este cel mai recent mare producător din domeniu – după Nissan, Stellantis și GM – care a redus costurile, în timp ce industria se confruntă cu provocări care includ EV-uri care sunt prea scumpe pentru a fi cumpărate de consumatori.
Concedieri masive în Germania şi Regatul Unit. Îşi pierd job-urile 4.000 de persoane
Ford a declarat că cele 4.000 de reduceri de posturi vor avea loc în principal în Germania și Regatul Unit, scriu agenţiile internaţionale de presă AFP şi Reuters.
La nivel global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forța de muncă a Ford, care numără 174.000 de angajați.
Măsurile vor reprezenta o lovitură grea în special pentru Germania, cea mai mare economie a Europei, unde cel mai mare producător auto din regiune, Volkswagen, amenință să închidă fabrici, să reducă salariile și să elimine mii de locuri de muncă pentru a putea concura mai bine cu rivalii din China.
Adâncirea crizei politice din țară a adăugat incertitudine pentru companiile care se confruntă cu tensiunile comerciale tot mai mari cu China și cu implicațiile victoriei lui Donald Trump în alegerile prezidențiale din SUA.
Ford a precizat că disponibilizările din Europa ar trebui să aibă loc până la sfârșitul anului 2027, în așteptarea discuțiilor cu sindicatele.
În Germania îşi vor pierde locul de muncă la Ford 2.900 de persoane, iar în Marea Britanie – 800
Compania va reduce producția modelelor Explorer și Capri EV la fabrica sa din Köln, Germania.
Vorbind în fața reporterilor, vicepreședintele Ford Europa, Peter Godsell, a declarat că Ford se confruntă cu „o cerere mai slabă pentru vehiculele electrice decât am prevăzut anterior și continuăm să avem provocări în ceea ce privește costurile noastre de operare… așa că avem nevoie de acțiuni decisive pentru a ne restructura afacerea”.
El a adăugat că Ford speră ca reducerile de personal să rezolve problemele companiei, dar a spus că ‘cu siguranță nu putem exclude’ măsuri suplimentare în cazul în care condițiile de piață se înrăutățesc.
Până în luna septembrie a acestui an, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, depășind cu mult declinul de 6,1% înregistrat la nivelul întregii industrii.
Ford a solicitat, de asemenea, guvernului german să ofere mai multe stimulente și o infrastructură de încărcare mai bună pentru a ajuta consumatorii să treacă la vehiculele electrice.
- Berlinul a pus capăt subvențiilor pentru vehiculele electrice în decembrie anul trecut.
- Vânzările de vehicule electrice în Germania în primele nouă luni ale acestui an au scăzut cu 28,6%.
- Ford a trecut printr-o restructurare dureroasă în Europa, anunțând reducerea a 3.800 de locuri de muncă în februarie 2023.
- Uzina Saarlouis din Germania va fi închisă anul viitor, cu noi reduceri de personal.
Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice produse în China, afirmând că acestea beneficiază de subvenții neloiale din partea guvernului chinez.
Marcus Wassenberg, directorul general al diviziei germane a Ford, a declarat că această decizie reflectă schimbările în curs de desfășurare din industria auto și a evidențiat Germania pentru costurile ridicate ale forței de muncă și ale energiei.