Elevii ar putea reveni la școală din 8 februarie: Ce scenarii ia în calcul ministerul Educației
Dacă situația epidemiologică o va permite, copiii ar putea reveni fizic la cursuri din data de 8 februarie. Ministerul Educației ia în calcul trei scenarii pentru redeschiderea școlilor.
Pentru oricare din cele trei scenarii luate în calcul, Ministerul Educației va trebui să emită un ordin comun cu ministerul Sănătății, conform Digi24. Aceste ipoteze nu sunt încă cele oficialie, dar sunt ipoteze care sunt luate în calcul de reprezentanții din educație.
1. Copiii se întorc în clase în grădinițe și ciclul primar, acestea fiind ciclurile de învățământ cel mai dificil de abordat prin școala online.
2. Preșcolarii, elevii din ciclul primar și elevii de anii terminali, respectiv cei care care susțin anul acesta Evaluarea Națională sau Bacalaureatul vor reveni la școală.
3. Toți elevii ar putea reveni fizic la cursuri dacă se va înregistra o incidență scăzută a numărului de cazuri de îmbolnăviri. În localitățile în care acest indicator este scăzut cursurile ar putea fi reluate.
Campanie de vaccinare a personalului din școli
Redeschiderea unităților de învățămînt nu va fi condiționată de acceptul personalului didactic pentru a se vaccina anti-Covid.
Lista cu angajații din școli care acceptă să se vaccineze anti-coronavirus ar trebui să fie gata și să fie trimisă la Ministerul Educației până pe 15 ianuarie.
Evaluarea Națională și Bacalaureatul
Simulările examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat 2021 vor avea lor anul acesta, după ce anul trecut au fost anulate din cauza pandemiei de coronavirus. Consiliul Elevilor a declarat că propunerea acceptată de Minister a fost ca simulările să aibă loc în perioada martie-aprilie, pentru clasele a VIII-a și a XII-a.
Conform sursei citate, după discuțiile avute cu sindicatele din învățământ, cu asociațiile elevilor și părinților, instituția a anunțat că s-a validat prin consens „susținerea examenelor naționale, cu prezență fizică, la datele planificate, pe baza unor tematici de examen adaptate/corelate cu materia predată și susținerea unor evaluări premergătoare examenelor astfel încât să existe suficient timp pentru acțiuni remediale, focusate pe rezultatele analizelor/evaluărilor/simulărilor din care sa rezulte nivelul cunoștințelor asimilate de către elevi”.