Elevii au aflat regulile de predare online cu doar 3 zile înainte să înceapă școala

Publicat: 12 sept. 2020, 16:26, de Raluca I. Heroiu, în Educație , ? cititori
Elevii au aflat regulile de predare online cu doar 3 zile înainte să înceapă școala

Ministerul Educației și Cercetării a emis un ordin care cuprinde normele și metodele prin care profesorii vor preda cursurile în regim online. Documentul a fost publicat, vineri, 11 septembrie a.c., cu doar trei zile înainte de începerea școlii

Cine participă la cursuri online

Cursurile online se aplică în școlile încadrate în scenariul galben sau roșu. Conform documentului emis de Ministerul Educației, la cursuri vor participa profesorii, elevii, dar și părinților acelor copii care sunt minori.

“Prin participant la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului se înțelege: cadrul didactic, preșcolarul, elevul, părintele, tutorele legal instituit sau susținătorul legal al elevului minor sau un membru al familiei în grija/supravegherea căruia este încredințat elevul minor”, se arată în document.

Obligații

“Participanții la activitățile de învățare desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului au următoarele obligații:

a) răspund pentru toate mesajele, videoclipurile, fișierele expediate sau pentru orice alte materiale prelucrate prin utilizarea aplicației/platformei educaționale informatice;
b) de a utiliza aplicația/platforma educațională informatică doar în conformitate cu prevederile legale;
c) de a nu înregistra, disemina, folosi informații, care conțin date cu caracter personal, în alt mod care excede scopului prelucrării acestor date.
Unul dintre principiile “care guvernează procesul didactic prin activități-suport pentru învățarea prin intermediul tehnologiei și al internetului” este cel care prevede “participarea și responsabilitatea părinților”. Spre deosebire de “instrucțiunea” care a reglementat în primăvară predarea online, în această metodologie nu există obligativitatea pentru părinți de a asigura elevilor instrumentele pentru participarea la orele online, formularea folosită acum fiind “asigură participarea copiilor”, se arată în document.

Teme creative pentru elevi

În document, Ministerul Educației prevede ca temele elevilor să fie creative, ceea ce reprezintă o noutate pentru sistemul de învățământ românesc.

“În elaborarea sarcinilor de lucru trebuie să se urmărească respectarea particularităților de vârstă ale elevilor în ceea ce privește resursa de timp, nivelul de înțelegere al acestora și gradul de dificultate a itemilor.

Sarcinile de lucru trebuie să fie creative, să nu conducă la pierderea interesului elevilor față de învățare, la oboseală fizică și emoțională, la reducerea timpului destinat unor activități recreative, familiale sau comunitare, inclusiv a timpului destinat somnului, alimentației etc”, se arată în metodologie.

Profesorii au voie să acorde note fără acordul părinților

Conforf edupedu.ro, documentul reglementează acordarea notelor pentru școala online. Acum profesorii pot pune note sau pot da calificative elevilor, fără să mai aibă acordul cuiva.

“În cadrul activităților de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului, progresul educațional al elevilor poate fi evaluat de cadrele didactice, prin acordarea de note/calificative, în conformitate cu legislația în vigoare, utilizând instrumente specifice de evaluare”, se arată în document.

Atribuții pentru părinți

  • asigură participarea copiilor la activitățile didactice organizate de către unitatea de învățământ prin intermediul tehnologiei și al internetului, urmărind crearea unui mediu fizic sigur, prietenos și protectiv pentru copil în timpul desfășurării activității, promovarea unui comportament pozitiv, aprecierea progresului înregistrat de preșcolar/elev, încurajarea, motivarea și responsabilizarea acestuia cu privire la propria formare;
  • mențin comunicarea cu profesorul diriginte/învățătorul și celelalte cadre didactice;
  • sprijină preșcolarul/elevul, dacă este cazul, în primirea și transmiterea sarcinilor de lucru, în termenele stabilite;
  • transmit profesorului diriginte/profesorului pentru învățământ primar/învățătoarei/ profesorului pentru învățământul preșcolar/educatoarei feedbackul referitor la organizarea și desfășurarea activității de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului.
  • Prima parte a acestei metodologii se concentrează pe chestiunile de siguranță pe internet și pe protecția datelor personale ale participanților.