Elevii învață cum să-și drămuiască banii de la roboțelul Pepper
Roboțelul Pepper aduce un plus de distracție înțelegerii termenului de educație financiară în școlile românești. În perioada martie-iunie 2023, Pepper va vizita școlile din șapte județe din România, familiarizându-i pe elevi cu ideea de educație și concepte financiare importante.
Primul oraș în care “gardianul pușculițelor” a poposit a fost Timișoara, unde peste 1300 de copii din ciclul primar au avut ocazia să-l cunoască pe robotul umanoid.
Inteligent și prietenos, roboțelul Pepper a discutat cu elevii pe teme ce au vizat educația financiară și consumul responsabil, pe înțelesul fiecărui participant la întâlnire.
Copiii s-au arătat dornici să învețe cum să-și gestioneze propriile finanțe
Isteți și cu întrebările la ei, copiii mânați de o curiozitate cu mult peste vârsta lor, i-au adresat roboțelului Pepper o pleiadă de întrebări. Cei mai mulți dintre ei s-au arătat extrem de curioși în a afla cum își pot gestiona mai bine bugetul, iar răspunsurile lui Pepper nu au întârziat să apară.
Potrivit organizatorilor, turneul robotului umanoid va continua în următoarele zile în orașe precum Câmpia Turzii, Cluj, Iaşi, Braşov, Bucureşti, Constanţa şi Galaţi.
Scopul acestui program este unul destul de ambițios. Prin el se dorește, practic, educarea din punct de vedere financiar a generațiilor următoare, astfel încât copiii de astăzi să devină adulții de mâine – persoane bine informate, încrezătoare și împlinite din punct de vedere financiar. În plus, într-un mod interactiv și inedit pentru România, se dorește ca prezența roboțelului Pepper să nu se rezume doar la o simplă atracție de moment, ci să stârnească interesul și să aducă educația financiară cât mai aproape de tineretul de azi.
Roboțelul Pepper a fost dezvoltat de o companie japoneză, specializată în construirea și comercializarea de roboți umanoizi
Compania a fost fondată încă din anul 2005 și este cunoscută în întreaga lume datorită roboților umanoizi și non-umanoizi, folosiți pentru diferite scopuri, precum servicii pentru clienți, educație, cercetare și divertisment. Roboții Pepper și Nao se află pe lista companiei la categoria celor mai cunoscute produse.
Roboțelul Nao a fost lansat pentru prima dată în anul 2006, iar de atunci și până în prezent a cunoscut mai multe versiuni și îmbunătățiri. În prezent, el măsoară aproximativ 58 de centimetri înălțime și este echipat cu o gamă largă de senzori și motoare, datorită cărora robotul umanoid poate interacționa cu oamenii în multiple moduri.
La fel ca și Pepper, Nao este utilizat în diverse domenii de interes. În educație, acesta este folosit pentru a ajuta elevii să pătrundă, dar și să deprindă mai ușor cunoștințele de programare și robotică.