Emma Raducanu a renunțat la milioane de dolari, de dragul tenisului
Max Eisenbud, agentul a cărui companie o manageriază pe Emma Răducanu, susține că a „lăsat milioane de dolari de pe masă”, limitându-i sportivei timpul dedicat sponsorilor la cel mult 18 zile pe an, pentru a se putea concentra asupra tenisului.
Eisenbud, care a ghidat și cariera Mariei Sharapova și a lui Li Na, spune că victoria lui Răducanu la New York a stârnit un interes fără precedent din partea lumii afacerilor.
„Am fi putut face 50 de zile de filmări”, a spus Eisenbud pentru podcastul The Sports Desk, citat de BBC.
„Nu am văzut niciodată un asemenea val de entuziasm și atâtea companii care să vrea să facă afaceri cu Emma, ca după US Open”.
Raducanu este în prezent ambasador de brand pentru noua companii, de la Evian la Tiffany, Nike ori HSBC.
Contractele au o durată de la trei până la cinci ani și valorează zeci de milioane de lire sterline.
Anul lui Răducanu pe teren a fost, însă, până acum mai puțin profitabil. Tânăra de 19 ani a câștigat doar opt din cele 19 meciuri pe care le-a jucat până acum în acest sezon și a suferit o serie de accidentări ușoare.
Dar Eisenbud spune că oamenii nu ar trebui să facă o legătură între aceste probleme și faptul că ar neglija sportul, de dragul intereselor comerciale.
„A fost un an greu”, a recunoscut el. „Cred că a avut mult ghinion și ceea ce a dus-o cu adevărat în jos a fost îmbolnăvirea cu Covid. Dar și dacă ar avea zero întâlniri de filmări comerciale, totul ar fi la fel.
Experianța cu Sharapova și Li
Eisenbud spune că aceasta este a treia sa experiență profesională cu ceva „spectaculos, cu totul special”.
Celelalte două au fost cu o tânără de 17 ani, Sharapova, care a învins-o pe Serena Williams în finala de la Wimbledon din 2004, și cea cu Li – urmărită de aproximativ 116 milioane de telespectatori chinezi în timp ce a câștigat primul ei titlu de Grand Slam la Openul Francez din 2011.
Eisenbud își amintește că a închiriat o cameră pentru o întâlnire cu tatăl Sharapovei, Yuri, la scurt timp după triumful ei din 2004. El spune că Yuri a vrut să profite de victoria fiicei sale, dar și să se asigure că ea rămâne concentrată și continuă să câștige.
Răspunsul americanului a fost să întocmească un calendar și apoi să tragă o linie în toate săptămânile – în primul rând înainte, în timpul și imediat după un turneu – în care amândoi au fost de acord că nu au timp pentru partea comercială.
Așa că am făcut acest exercițiu pe tot parcursul anului și ne-am dat seama că probabil există 18 zile pe an pe care ea le poate oferi sponsorilor, care nu îi vor afecta antrenamentul de tenis sau programul turneelor”, a spus Eisenbud.
Câțiva ani mai târziu, familia lui Li a decis că le place și lor acest tip de abordare și este un model care a fost acum agreat de către familia Raducanu.
„Din nou cu aceeași filozofie”, a continuat Eisenbud. „Niciodată cu o săptămână înainte de un turneu, niciodată într-o săptămână de turneu și niciodată imediat după turneu.
„Emma a decis că vrea să înceapă filmările la 12:00 sau 13:00 și să meargă până la 20:00 sau 21:00 și să aibă opțiunea de dimineață fie să se antreneze, fie să facă fitness.
„Nu au fost folosite toate zilele celor 18. Sunt sponsori care au acele zile la dispoziție, dar mulți dintre ei nu le folosesc. Cu toate acestea, când vine a 19-a zi și sunt milioane de dolari și trebuie să spui „nu” pentru că ești fidel filosofiei celor 18 zile – este greu.”