Erbașu mai ia în primire un drum de mare viteză! Trebuie să asigure în doi ani conexiunea cu Ungaria
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/drum-expres-satu-mare.jpg)
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit, joi, încă un lot de drum expres, contractul urmând să fie semnat peste 10 zile, dacă nu există contestații. Drumul expres va avea 10,38 km și va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria). Constructorul desemnat câștigător este Construcții Erbașu SA, antreprenor român aflat la al doilea contract pe partea de infrastructură rutieră.
Erbașu mai ia în primire un drum de mare viteză, al doilea din portofoliul companiei obișnuită maim ult cu construcțiile civile de amploare. Construcții Erbașu SA, care va finaliza în curând noul terminal al Aeroportului Internațional Craiova (proiect de 115 milioane euro) și care doar ce și-a pus semnătura, ca lider de asociere, pe contractul de construire a Spitalului Regional Craiova (valoarea de 400 milioane euro), va intra și pe un lot de drum expres. Va construi DEx Oar – Satu Mare (10,38 km), pentru suma de 720,48 milioane de lei (fără TVA).
Anunțul a fost făcut, joi, de directorul general al CNAIR SA, Cristian Pistol. „A fost desemnat câștigătorul licitației pentru construcția Drumului Expres Oar – Satu Mare (10,38 km)! Antreprenorul român (CONSTRUCȚII ERBAȘU S.A.) are la dispoziție 720,48 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Acest nou drum de mare viteză va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria)“, a precizat, pe Facebook, Cristian Pistol.
Erbașu mai ia în primire un drum de mare viteză. Este al doilea din portofoliul companiei
- 10,38 km Drum Expres
- 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare – Oar și DN19
- 2 benzi pe sens, cu o lățime de 21,50 m
- Nod rutier VO Satu Mare
- Nod rutier cu drumul de legătură DN19
Lucrări de artă
- Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408
- Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068
- Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051
- Alte pasaje inferioare
Construcția DEx Oar – Satu Mare va mai presupune și:
- Spații de servicii tip S3, stânga/dreapta
- Centru de Întreținere și Coordonare
- Lucrări de consolidare
- Lucrări hidrotehnice
- Restabiliri legături rutiere
- Lucrări de protecția mediului
- Siguranța circulației (inclusiv sistem de monitorizare trafic – ITS)
Contractul (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Construcții Erbașu tocmai ce a demarat lucrările la primul său lot de autostradă și a intrat pe viaductul de la Suplacu de Barcău, pe care americanii de la Bechtel l-au lăsat la un stadiu de execuție de 80% în urmă cu mai bine de un deceniu.
De altfel, cu lucrările la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km), parte din Autostrada Transilvania, care trebuie finalizate în 18 luni, Erbașu și-a făcut debutul în construcția de autostrăzi. Pe acest lot din județul Bihor amplasat între lotul Nurol Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km deschis în 2023) și lotul Precon, Chiribiș – Biharia (a cărui proiectare va începe în mai 2025) este construit și viaductul de la Suplacu de Barcău, cu o lungime de 1.798 metri, cel mai lung viaduct pe o autostradă din România, care va trebui finalizat de Erbașu.