Escrocherie pe rețelele sociale: Brățările false Pandora împânzesc Sibiul

Publicat: 20 aug. 2024, 17:28, de Autor: Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Escrocherie pe rețelele sociale: Brățările false Pandora împânzesc Sibiul

Mai mulți sibieni au picat în plasa unei comerciante de pe TikTok care vindea brățări Pandora, sub pretextul că sunt originale, deși provin din China și nu au nicio legătură cu brandul autentic. Mai mulți clienți spun că și-au recuperat banii doar în urma unor amenințări cu Poliția. O parte dintre cei păcăliți au luat atitudine și au făcut grupuri online pentru a avertiza și alți potențiali cumpărători.

În ultimele săptămâni, ziarul Turnul Sfatului a primit mai multe plângeri de la sibieni care susțin că au fost păcăliți să cumpere brățări promovate pe rețelele sociale ca fiind Pandora, dar care s-au dovedit a fi false. Potrivit celor afectați, o vânzătoare din Sibiu, activă pe TikTok, Facebook și Instagram, comercializează aceste brățări.

”Este o persoană pe Tik Tok, M. E. F. din Sibiu, care vinde brățări Pandora false și pretinde că sunt originale. Face treaba asta de doi ani de zile și nimeni nu îi face nimic! Le aduce din China și le vinde ca originale! Se laudă cu banii pe care îi face și excursii scumpe. Are sute de brățări pe care le arată la cameră pe live! Dacă sunteți din Sibiu o sunați și mergeți la ea și vă alegeți din sutele de brățări pe care le are toate inscripționate Pandora 925 și sunt tablă toate!”, a semnalat un sibian. 

O parte dintre clienți susțin că, în urma cumpărării brățării Pandora, aceștia nu au primit nici măcar un bon fiscal sau o garanție. În urma acestor plângeri, jurnaliștii locali au contactat-o pe femeie pentru a cumpăra o brățară. Vânzătoarea le-a transmis acestora că: ”o brățară cu patru accesorii și lanțul de siguranță este 330 de lei. O brățară simplă este 120 RON și accesoriile 80 de lei bucata”. Prețul, în acest caz, este aproape la sfert în comparație cu cel dintr-un magazin autentic Pandora.

Un detaliu interesant este că vânzătoarea prezenta o gamă foarte largă de produse, în unele cazuri poate mai variată decât ce găsești în magazin fizic.

După ce au convenit asupra unei brățări și prețul acesteia, vânzătoarea le-a cerut cumpărătorilor să se întâlnească pe o străduță din cartierul Mihail Kogălniceanu, evitând astfel contactul direct. Ajunși la scara blocului, vânzătoarea i-a instruit telefonic să sune la interfon și să urce.

Deși cumpărătorii au întrebat despre autenticitatea produsului și despre garanție, având în vedere că nu au primit niciun document, vânzătoarea i-a asigurat că brățara este originală și le-a oferit posibilitatea de a o schimba ulterior.

Brățara a fost dusă ulterior într-un magazin Pandora pentru verificare. Reprezentanții magazinului au explicat că nu pot face expertize pe produse care nu le aparțin sau care nu au fost vândute de ei, menționând că toate produsele lor sunt înregistrate într-un sistem și beneficiază de garanție pe baza bonului de casă și a documentului de garanție. Neoficial, vânzătoarele au indicat că, după forma, greutatea și nuanța brățării, produsul nu pare a fi original. Ca urmare a acestor constatări, reporterul Turnul Sfatului a decis să depună o plângere la IPJ Sibiu.