Este Maserati în pericol? CEO-ul Stellantis avertizează: Nu există niciun tabu dacă o marcă devine neprofitabilă
Rezultatele financiare în scădere puternică raportate pentru prima jumătate a anului de Stellantis, gigantul auto global care reuneşte mărci precum Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Fiat, Peugeot, Citroen, DS, Jeep, Chrysler, Dodge, DS, Opel, l-au determinat pe CEO-ul Carlos Tavares să lanseze un avertisment dur: Nu există absolut niciun tabu dacă brandurile nu sunt profitabile!
Profit net în scădere cu 48%, veniturile nete au scăzut cu 14%, rata profitului a coborât la 10%
Raportările Stellantis pentru primul semestru al anului 2024 arată o scădere a profitului net cu 48%, la 5,65 miliarde euro (6,13 miliarde dolari), de la 10,92 miliarde euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Profitul operaţional ajustat a scăzut cu 40%, la 8,46 miliarde euro, iar rata profitului a înregistrat un declin de la 14,4 % anul trecut la 10% în prima jumătate a anului în curs, în principal din cauza scăderilor din America.
Venitul net a înregistrat un declin de 14 procente în perioada analizată, de la 98,37 miliarde euro la 85 miliarde euro.
Este Maserati în pericol? La ce branduri ar fi dispus să renunţe CEO-ul Tavares: Lancia, Alfa Romeo, DS, Dodge?
CEO-ul Stellantis spune că, pentru moment, toate brandurile din portofoliu sunt profitabile, dar întreaga industrie auto trece printr-o perioadă de turbulenţe şi de răscruce.
Brandurile din portofoliul Stellantis sunt active pe care le respectăm, sunt aici pentru a fi valorificate, unele au o istorie impresionantă, Fiat şi Opel au sărbătorit 125 de ani, au traversat perioade de război şi regimuri politice diverse, demonstrând cât sunt de bune şi de puternice, dar dacă aceste branduri din portofoliu nu vor fi capabile să monetizeze valoarea pe care o reprezintă atunci vor exista decizii, a lansat un avertisment dur şeful Stellantis.
Nu există tabu, nu există absolut niciun tabu!, a spus Carlos Tavares.