Europarlamentarul Dan Motreanu îi cere lui Grindeanu informări cu privire de linia de cale ferată București-Giurgiu
Parlamentarii PNL din Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor pentru redeschiderea liniei de cale ferată București-Giurgiu, efectuate în proporție de 89%, în prezent.
Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor.
„Este un proiect la care țin și pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Gabriela Horga și Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL”, arată preşedintele PNL Giurgiu, europarlamentarul Dan Motreanu, într-o postare pe Facebook.
Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren directe București-Giurgiu vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri.
„Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în fața giurgiuvenilor”, arată Dan Motreanu.
În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Cât despre timpul dedicat călătoriei, un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulu și de cât se așteaptă în Videle.