Europol îl ironizează pe primarul Sectorului 6 după ce acesta s-a plâns că a fost luat „la mișto” de polițiști
Sindicatul polițiștilor Europol îl ironizează pe Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, după ce acesta s-a plâns că a fost luat „la mișto” de dispecerul Brigăzii Rutiere din București. Ciucu sesizase telefonic faptul că se desfășura o cursă ilegală de mașini.
„Avem obligația să reacționăm atunci când se încearcă exerciții electorale pe spatele polițiștilor”, explică Europol acest demers.
Conform sindicaliștilor, primarului Ciucu i s-a comunicat la telefon că polițiștii rutieri nu pot să aplice amenzi pentru încălcarea regimului legal de viteză pe baza unor aprecieri ochiometrice ale unei persoane, ci doar pe baza unor măsurători realizate cu aparate radar. În plus, după apel a fost redirecționat un echipaj radar către acea zonă, fiind aplicate trei contravenții pentru nerespectarea regimului legal de viteză în zona Aviatorilor.
„Polițiștii rutieri par de multe ori inexistenți, însă nu pentru că stau ascunși, ci pentru că sunt extrem de puțini, sunt puși să se ocupe de „n” sarcini, iar jumătate dintre ei sunt la dispoziția colegilor dumneavoastră de partid, plantați prin intersecții, în gardă, să elibereze imediat căile de acces ale demnitarilor.
Dacă vă faceți că nu cunoașteți aceste detalii, puteți să îl întrebați pe fostul adjunct al Brigăzii Rutiere, pensionar de lux, comisar șef Tufan, pe tura căruia a murit colegul nostru „Dulăul” și care acum este șef al Poliției Locale în sectorul dumneavoastră”, susțin reprezentanții Europol.
Subfinanțarea și lipsa de personal
Aceștia atrag atenția asupra subfinanțării sistemului și lipsei de personal. Astfel, zilnic sunt în trafic în medie 25 de patrule de poliție rutieră, cu tot cu echipajele radar; aproximativ 30 dintre cei 50 de polițiști sunt plantați în intersecțiile de pe rutele de deplasare ale președintelui, premierului, miniștrilor și altor demnitari, „pentru că nu le place să stea în trafic la fel ca muritorii de rând, plătitori de taxe și impozite”.
În medie sunt doar trei echipaje radar care acționează pe raza capitalei, dar care sunt folosite și la fluidizare în orele de vârf, soluționează și accidente, asigură filtrele covid.
„Este evident că nu pot fi în spatele fiecărui Lamborghini care vă deranjează pe dumneavoastră pentru că turează motorul”, îi transmit sindicaliștii de la Europol primarului Ciucu.
În București sunt peste 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate, fără a se pune la socoteală tranzitul metropolitan. Adică aproximativ o patrulă la 10.000 de autoturisme; în București există aproximativ 5400 de străzi, ce însumează aproximativ 1900 km, adică o medie de 25 km pentru fiecare polițist rutier .
„Toate acestea, în condițiile în care la nivelul fiecărui sector și al Primăriei Generale a Municipiului București, primarii și-au creat structuri de câte 300-400 de polițiști locali. Iar dumneavoastră vă plângeți la tv că parchează microbuzele pe Bulevardul Iuliu Maniu și nu vine poliția rutieră să îi amendeze.
În concluzie, să nu uitați nici că sunteți primar în București, nici că partidul din care faceți parte este la guvernare. Puneți mâna și faceți-vă treaba pentru locuitorii Capitalei. Creați locuri de parcare, infrastructură și, dacă vreți, interziceți circulația autoturismelor cu capacitate cilindrică mare sau montați limitatoare de viteză din 50 în 50 de metri ca să nu se mai circule cu viteză. Pentru că altfel, sigur nu va avea ministerul fonduri să angajeze polițiști rutieri pentru a avea câte o patrulă pe fiecare bulevard din București”, mai spun sindicaliștii Europol.