Eurostat: Cea mai mare creștere a cumpărăturilor online, din ultimii cinci ani, a fost înregistrată în România
Cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet, în ultimii cinci ani, a fost înregistrată în România (27 %), Cehia şi Croaţia (ambele cu 25%) şi Ungaria (23%).
Potrivit Oficiul European de Statistică (Eurostat), la nivelul UE, 89% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2020, din care 72% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu.
Achiziţiile online au crescut cu patru puncte procentuale în 2020 faţă 2019 (68% din utilizatorii de internet) şi cu zece puncte procentuale faţă de 2015 (62%).
În 2020, campionii achiziţiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (91%), Danemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) şi Irlanda (81%).
La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (42%) şi România (45%).
Cele mai frecvente achiziţii online
- articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă)
- încălţăminte şi accesorii (comandate de 64% din cumpărătorii online)
- filme sau seriale prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (32%)
- livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (29%)
- mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (28%)
- cosmetice (27%)
- cărţi printate, reviste sau ziare (27%)
- computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (26%)
- muzică prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (26%)
Cumpărăturile clasice au fost afectate de restricţiile impuse în perioada pandemiei de coronavirus, iar preferinţele şi obiceiurile consumatorilor s-au schimbat.