Evită aceste capcane la cumpărături: avertismentul unui expert cu privire la produsele din supermarket
Potrivit unui jurnalist și expert în consum, există trei produse pe care clienții ar trebui să le evite la Lidl, Kaufland și Co. Acest avertisment vine de la un expert care avertizează asupra înșelăciunilor din supermarket, pe platforma „TikTok”. Cu alte cuvinte, sunt câteva chestii, nu puține, la care e bine să nu punem botul!
În timpul cumpărăturilor în supermarket, mulți consumatori sunt acum mai atenți ca niciodată. De la manipularea cărucioarelor de cumpărături până la ambalajele înșelătoare și produsele din panificație, clienții sunt conștienți de capcanele posibile. Dar, potrivit jurnalistului și expertului în consum Ron Perduss, există și câteva produse pe raft care sunt pur și simplu o înșelăciune. El identifică trei produse pe care clienții ar trebui să le evite.
În marile supermarketuri și discountere, fiecare detaliu este bine gândit pentru a atrage clienții. De la aranjarea rafturilor la locația produselor și chiar forma mânerelor cărucioarelor de cumpărături, totul este parte din strategia de vânzare. Dar și companiile producătoare de produse sunt active în acest sens, gândind mereu noi strategii pentru a stimula cumpărăturile.
Pe platforma „TikTok”, jurnalistul și moderatorul Ron Perduss avertizează acum asupra unor produse specifice. El identifică, în special, trei tipuri de produse pe care clienții ar trebui să le evite.
Primul tip de produs pe care Perduss îl recomandă să fie evitat este acel pachet cu fructe tăiate. Îl știți prea bine. Acestea sunt adesea vândute în ambalaje de plastic, separat de raionul de fructe întregi. Expertul avertizează că aceste fructe ambalate costă de cinci până la zece ori mai mult decât fructele întregi și recomandă evitarea lor.
Al doilea tip de produs pe care Perduss îl critică este cel cu eticheta „30% mai puțin zahăr„. Această etichetă este întâlnită mai ales pe pachetele de muesli din supermarketuri. Chiar dacă aceste produse conțin mai puțin zahăr, expertul consideră că zahărul pe care-l conțin rămâne, totuși, prea mare pentru o alimentație sănătoasă.
În ceea ce privește produsele cu conținut ridicat de proteine, Perduss recomandă precauție. El consideră că aceste produse sunt adesea fabricate din ingrediente ieftine și că aportul suplimentar de proteine nu este necesar pentru majoritatea oamenilor.
De ce apelează supermarket-urile la acest gen de trucuri?
Supermarketurile recurg la aceste tipuri de trucuri pentru a stimula vânzările și pentru a încuraja cumpărătorii să cheltuie mai mult. Prin folosirea unor tactici de marketing și ambalare, acestea își promovează produsele într-un mod care poate să inducă în eroare sau să influențeze deciziile cumpărătorilor. Astfel de strategii pot include amplasarea strategică a produselor pe rafturi, etichetarea cu mesaje încurajatoare sau manipularea prețurilor și a dimensiunii ambalajelor. Scopul final este de a maximiza profiturile și de a își menține clienții loiali, chiar dacă uneori acest lucru poate fi în detrimentul intereselor și sănătății consumatorilor.
Pentru a evita capcanele de cumpărare din supermarketuri, citiți cu atenție etichetele produselor. Și puneți-vă, mereu, întrebări. Bunul-simț ne duce, întotdeauna, la concluziile corecte.