Exclusiv. Cu ce se laudă ADS, în acest an: Încasări mai mari, un nou logo și pagina de Facebook

Publicat: 14 sept. 2022, 09:30, de Viorela Pitulice, în ESENȚIAL , ? cititori
Exclusiv. Cu ce se laudă ADS, în acest an: Încasări mai mari, un nou logo și pagina de Facebook

Agenția Domeniilor Statului (ADS) se mândrește în raportul său pe primele opt luni cu gradul mai ridicat al încasărilor, dar și cu un nou logo, de fapt nu exista niciunul, sau pagina de Facebook, care a reușit să adune 1.500 de urmăritori în cinci luni. Mai mult decât de apreciat pentru o instituție în cazul căreia comunicarea era un subiect tabu până nu demult.

Astfel, ADS a avut încasări de 97,8 milioane de lei, în primele opt luni ale anului, în creștere cu 15,9% față de 2021, cea mai mare pondere având-o redevențele – 86,5 milioane lei, ceea ce reprezintă 89% din total sume, se arată în raportul de activitate al instituției.

Avansul a fost cu mult mai mare la încasarea arendei – 33,7%, comparativ cu perioada 1 ianuarie – 31 august 2021, la un total de 8,8 milioane lei. În cazul redevențelor, plusul a fost de 11,21%, în timp ce la capitolul vânzare de active, creșterea a fost de 356%.

Pentru acest an, instituția are aprobate și bugetate cheltuieli de 26,4 milioane lei, din care cheltuieli de personal 22 milioane lei, iar cheltuieli de material și servicii în sumă de 2,5 milioane lei.

La data de 31 august, ADS monitoriza 826 de contracte concesionare/arendă/asociere în participațiune/locațiune/închiriere și convenții a terenurilor cu destinație agricolă care însumează  250.789 ha, din care 132.140 ha în concesiune, se mai precizează în raport.

ADS va scoate la licitație, în perioada următoare, circa 12.000 de teren pentru concesiune, prima sesiune urmând să aibă loc în septembrie.