Exclusiv: Hidroelectrica recunoaște că a transmis facturi cu erori
Hidroelectrica a fost depășită de numărul mare de clienți noi în zona de furnizare de electricitate. De aceea au apărut întârzieri mari la transmiterea facturilor. Multe dintre acestea au fost pline de erori.
Compania de stat Hidroelectrica a recunoscut, într-un răspuns la o solicitare Puterea.ro, că au fost cazuri în care a trimis facturi cu erori și că acestea au fost remediate ulterior. ”Eventualele erori din facturile de energie electrică transmise clienților au fost remediate ulterior, ca urmare a sesizărilor primite de la clienți sau din inițiativa companiei”, se arată în comunicarea făcută de Hidroelectrica pentru publicația noastră.
Hidroelectrica a respins însă informația cum că penalizează consumurile nefacturate. Se știe că societatea a întârziat luni de zile trimiterea facturilor la clienții săi. Unii dintre ei s-ar fi plâns pe diverse pagini de pe rețelele sociale că au fost nevoiți să plătească penalități pe lunile în care nu au primit facturile. ”În ceea ce privește facturarea penalităților pentru debite, acestea au fost calculate pentru facturile emise și neîncasate în termenul scadent (la sold). Nu pot fi calculate penalități pentru consumuri nefacturate”, este răspunsul Hidroelectrica.
Cât despre ofertă, Hidroelectrica susține care are o singură ofertă de preț pentru consumatorii casnici, pe care o menține pentru o perioadă de 12 luni. ”Oferta curentă, valabilă de la 01.01.2023, are un preț al energiei active de 0,280 lei/KWh. Clienților cărora le expiră valabilitatea contractelor de furnizare energie electrică în următoarele 30 de zile (luna mai 2023) le-au fost deja transmise notificări privind noul tarif la energia electrică activă, urmând ca în zilele următoare să fie notificați clienții cărora le expira valabilitatea contractului în cursul lunii iunie 2023. Conform notificărilor transmise către consumatori, dacă clientul final nu transmite niciun răspuns până la expirarea duratei de valabilitate a contractului, contractul de furnizare a energiei electrice va fi prelungit cu un an la prețul ofertei curente, respectiv 0,28 lei/kWh (energie activă)”, se arată în răspunsul Hidroelectrica.
În cazul în care clientul decide să nu accepte oferta Hidroelectrica, relația contractuală încetează la termenul din contract. În situația în care clientul nu optează pentru un alt furnizor, acesta este preluat automat de FUI (furnizorul de ultimă instanță), se mai arat în răspunsul companiei. Clientul nemulțumit poate migra către orice alt furnizor la orice moment al derulării unui contract de furnizare.