Exclusiv. Industria ospitalității a rămas fără tequila. Probleme pe lanțurile de aprovizionare
Jucătorii din industria ospitalității din România simt din plin efectele războiului din Ucraina, în primul rând, pe partea de aprovizionare. Din cauza problemelor de logistică, o serie de produse au început să dispară din oferta restaurantelor și hotelurilor, ca să nu mai vorbim de cât de greu le este acestora să găsească mărfuri premium pe piața locală.
Ion Biriș, președintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (Hora), care deține și o firmă de import și distribuție de băuturi, spune că, de exemplu, nu se găsește nici strop de tequila premium în România, în prezent.
„Tequila este un exemplu, nicun brand de tequila premium nu mai există la niciun importator pe piață în România, în acest moment. Avem deficiențe și în ceea ce privește vinurile din Franța, dar și la brandul Jack Daniel’s. Sunt probleme de logistică, în general toate produsele care au canale foarte îndelungate pentru a ajunge în România sunt pe relatia out of stock”, a declarat pentru Puterea Ion Biriș, președintele Hora.
În ceea ce privește business-ul său de import, recunoaște că din 100 de branduri pe care le aduce în România, la acest moment în jur de 30 nu se găsesc. Nici pe plan local lucrurile nu sunt deloc simple, o multinațională prezentă pe piața internă nu îmbuteliază apă tonică la sticlă de zile bune, pentru că nu are sticlă și nici nu știe când vor fi onorate comenzile.
„Sunt probleme care se adaugă la o multitudine de alte probleme pe care le aveam”, spune Biriș, care mai menționează inflația și specula și, nu în ultimul rând, contextul internațional dificil.