Exclusiv. Povestea femeii care manageriază un hotel ca un mini castel (GALERIE FOTO)
„Tot acest parcurs a fost ca de poveste, la fel de inspirațional ca și hotelul”…Așa își începe Ana Savin relatarea „basmului” pe care îl manageriază. Este vorba despre un hotel ca un mini castel, care se află la Galați!
Toți știm cât de greu este să te descurci în spațiul antreprenorial de astăzi. Și, implicit, cu toții cunoaștem noile provocări și încercări din HoReCa. Așa orice poveste de reușită într-un domeniu vitregit pare ireală. Care este secretul? Cum rezistă unii oameni pe „plantația” antreprenoriatului? Am provocat-o pe Ana Savin, managerul hotelului Bordeaux din Galați, cu întrebări, în cadrul unui interviu.
Ana Savin, care este povestea ta? Cum ai ajuns să manageriezi acest hotel din Galați? Care seamănă cu un…mini castel modern. Și care este povestea lui, bineînțeles. A, și de ce acest nume: Bordeaux?
Tot acest parcurs a fost ca de poveste, la fel de inspirațional ca și hotelul. Am achiziționat terenul pe care se află hotelul chiar la începutul apariției Fondurilor Europene în țara noastră, de aici și ideea de a apela la un consultant specializat în obținerea lor. Am avut norocul ca la 1 an și jumătate de la depunerea proiectului, în preajma Crăciunului, chiar în timp ce mă aflam în aeroport pentru a pleca în vacanță, să fiu sunată de consultantul care depusese proiectul și întrebată dacă mai doresc să-l facem pentru că …. s-a aprobat!
A fost probabil cel mai frumos cadou de Crăciun pentru mine. De atunci a urmat un întreg șir de aventuri, cu deadline-uri, autorizații și avize de la toate organizațiile, constructori, etc și încet, încet s-a ridicat 🙂 Am pornit ca o vilă turistică, cu 9 camere și un mic restaurant, ca la câțiva ani să mai aplic pe un program cu Fonduri Europene și așa am mai construit alte două etaje, unul cu camere și unul cu un restaurant panoramic. Și iată-ne ca un „mini castel” astăzi. Bordeaux? Ideea mi-a venit vorbind cu fratele meu întors din Franța.
Cum a rezistat hotelul pe pandemie? Există lecții învățate atunci, în acea perioadă?
Pandemia a fost grea și pentru noi, la fel ca și pentru ceilalți colegi de breaslă. Ce m-a bucurat foarte mult – și am fost plăcut surprinsă – a fost faptul că toți angajații care au dorit sa rămână în unitate au rezistat cu stoicism și atunci a fost clar un moment important în cariera mea. În care am învățat să manageriez situația și hotelul calm și așezat. Toți am învățat din această criză, care ne-a provocat pe toate planurile.
Există lecții învățate acum?
De învățat învățăm în fiecare zi de la fiecare dintre noi. În hotel învățăm și ne perfecționăm în permanență, atât eu cât și echipa mea. Ce se aplica înainte de pandemie nu se mai aplică acum…Dar ne adaptăm pe parcurs la toate schimbările care apar. Iar atenția noastră către clienți este una și mai activă, având în vedere că cultura de comportament și de fapt toată industria ospitalității a suferit o schimbare radicală. Însă am ținut mult ca la calitate și profesionalism să nu renunțăm, fiind prioritatea noastră continuă, atât a mea cât și al echipei.
Dacă eu aș veni pentru prima oară acum în Galați, cum…m-ai atrage spre acest hotel?
Bineînțeles că pot să mă mândresc în primul rând cu serviciile oferite de hotelul nostru pentru că am o întreagă echipă, minunată de altfel, care mă sprijină mereu. Camerele au priveliști liniștitoare și o cromatică bine aleasă care te face să te simți ca în vacanță. Și pentru că am adus în discuție cuvântul „vacanță”, există câteva locații care se pot vizita și se poate ajunge cu ușurință de la noi. Amintesc aici „GIV BOATS – Plimbare pe Dunăre”- pentru a vedea cele mai frumoase apusuri de soare și plimbare cu barca pe Dunăre. Sau școala de călărie „Descoperim natura călare”, pentru experiențe în natură.
Plimbarea pe malul Dunării este un program de neratat pentru cei care aleg să stea câteva zile în oraș. Și să încheiem ziua într-o notă de poveste, recomand cu încredere restaurantul nostru, STAGE – Nice Dining, poate cel mai bun restaurant din Galați, unde te poți bucura de preparate variate și portii generoase, pregătite de Executive Chef, Bogdan Ivanov. Să nu uităm nici de micul dejun, care este bogat, pentru a asigura un start perfect al fiecărei zile pentru clienții noștri.
Cumva aceste recomandări vin mai mult din partea clienților care revin la hotel. Feedback-ul și recomandările oaspeților noștri mereu ne preocupă. Ne străduim să îmbunătățim serviciile oferite și în funcție de recenzii și încercăm să ne conformăm așteptărilor acestora.
Care crezi că este cea mai mare provocare în ceea ce privește profesia ta?
Provocări există la tot pasul, însă printre cele mai mari pentru mine se numără lucrul cu oamenii și „să mă abțin să redecorez în fiecare lună”! Când scopul este clar și ai echipa formată, organizarea este esențială. Este important să poți gândi în viitor să îți setezi drumul, calculând și cu rezultate și cu eșecuri. Motivația contează enorm, de fapt acesta este motorul fiecărei zile.
Te vezi sau te-ai văzut vreodată făcând altceva?
De-a lungul timpului am manageriat și alte afaceri și încă o mai fac. Însă pasiunea mea pentru HoReCa îmi aduce, printre altele, și importante satisfacții materiale, astfel că nu mă văd renunțând la această afacere prea curând. Din contră, doresc să mă implic și mai mult, dezvoltând și investind în continuare. Atât ca oraș și ca industrie, avem un drum lung de parcurs, potențial și mai mare.
Consider o decizie bună intenția mea de a mă aventura în ospitalitate, mai ales că investesc nu doar în afacere dar și eu învăț, mă perfecționez și caut soluții sau oportunități noi.
Ai un mesaj pentru cei care lucrează în HoReCa?
Ziua de azi definește ziua de mâine! Dacă rămânem calmi și atenți la tot ce vine către noi, putem analiza și lua decizii corecte. De aceea doar asumat și responsabil merită să lucrăm în industria HoReCa, pentru afacerea noastră. Și nu în ultimul rând pentru clienții noștri.