Exclusiv. Preferințe turistice: Nu îți vine să crezi unde pleacă lumea „pe crize”!
Turismul este acum mai mult decât ceea ce îi sugerează numele și asta știm foarte bine cu toții. Nu s-a întâmplat totul dintr-odată. Încet, încet, de-a lungul anilor și crizelor de tot felul, turismul a devenit, potrivit specialiștilor, a doua mare industrie de pe glob după cea a petrolului!
Deci, ce a ajuns turismul? Un fenomen economico-social, care își dorește, progresiv, experiențe! Din plin, diverse.
Chiar dacă recesiunea economică, şomajul, inflaţia, deteriorarea mediului și altele vin grămadă peste noi, asta își dorește călătorul modern: experiențe. Nu ne-ar ajunge nici timpul, nici spațiul pentru a enumera câte și mai câte își dorește călătorul modern de la o agenție de turism. Dar câte puțin descoperim unele dintre preferințe. Spre exemplu, „noutatea” anului 2022 la capitolul preferințe turistice ar fi vacanțele de tip circuit cu însoțitor de grup!
Turistul anului 2022 e pe călătoreală!
„În 2022, observăm dublarea cererii de vacanțe de tip circuit cu însoțitor de grup. Comparând cifrele din 2022 cu 2019, observăm că interesul pentru astfel de pachete de vacanță a crescut simțitor odată cu ridicarea restricțiilor sanitare, acest lucru evidențiază faptul că turistul din 2022 este din nou hotărât să exploreze, să se bucure de o vacanta mai lunga in destinații exotice, dar are nevoie și de un specialist din partea agenției care să îi organizeze călătoria în așa fel încât acesta să nu aiba nici o grijă”, ne spune Ana Maria Gherasim, manager de vânzări Eturia.
Ca să vorbim în termeni oarecum hipsterești, turistul anului 2022 e pe călătoreală! În termeni consacrați la nivel mondial, călătorul modern vrea o vacanță cu un Tour Leader.
Ce presupune așa ceva aflăm tot de la Ana Maria Gherasim: “O vacanță cu Tour Leader vine cu nenumarate avantaje: în primul rând faptul că însoțitorii pe care îi trimitem cu aceste grupuri sunt persoane instruite pe aceste destinații, cunosc foarte bine de la istoria locului, la obiceiuri, comportamente, preparate locale, evenimente specifice locului. De asemenea, un circuit cu insotitor de grup vine și cu siguranța că este mereu cineva din partea agenției de turism care poate rezolva orice situație neprevăzută, dar mai ales poate să îmbogățească experiența de călătorie”.
„After pandemie” și în plin război
Ați putea spune „ e un ghid, ce atâta vorbăraie”. Cu ceva ani în urmă da, era un ghid (să zicem). Acum, acest „tour leader” intră într-un fel de malaxor al perfecționării (nu că ar fi rău pentru el, nu-l plângem). „Intern, desfășurăm sesiuni de training pe fiecare destinație explorată. Pe lângă acestea, Tour Leader-ii participă la multiple webinarii cu partenerii locali și efectuează vizite în destinațiile pe care mai apoi le vor aborda în vacanțele oferite turiștilor”, explică Ana Maria Gherasim.
Cu acest prilej aflu și care anume sunt destinațiile consacrate pentru vacanțe de tip circuit cu Tour Leader (în ceea ce privește Eturia): Peru, Mexic, Japonia, Kenya, Canada si America, Costa Rica și Panama, Iran, Uzbekistan, Senegal și Gambia, Etiopia sau Madagascar!
Nu sună rău deloc, nici nu îți vine să crezi că „after pandemie” și în plin război, economie varză, plus secetă și foamete preconizată există călători pentru asemenea destinații. Dar da, există, după cum aflăm.
Cât m-ar costa un circuit, să zicem în…Uzbekistan!
O întreb pe Ana Maria Gherasim cât m-ar costa un circuit de grup să zicem în…Uzbekistan! „ Circuitul de grup aici propune descoperirea unor orașe mai puțin cunoscute, pline de încărcătură istorică, arhitectură deosebită, tradiții și mestesuguri: Tashkent, Khiva, Bukhara, Samarkand, Shakhrisabz”, îmi punctează ea. Bine, bine, dar cât mă costă? „Începe de la 1950 eur/persoană și include 7 nopți de cazare cu mic dejun, zbor și transferuri, tururi și vizite, serviciile unui ghid local experimentat pentru tururile incluse, însoțitor de grup din partea Eturia”.
Mda, deocamdată nu poate fi vorba, în ceea ce mă privește. Ana Maria îmi confirmă că, în ceea ce îi privește pe alții se poate și ”deși suntem încă în plin sezon estival, românii sunt foarte interesați de vacanțele de toamnă și chiar de Craciun și Revelion!”.
Deci românii au (încă) bani sau îi împrumută ca să plece călători prin lume, sau treaba lor de unde au „arginți”, interesant e că am mai aflat câte ceva despre gusturi în materie de turism la vremuri de restriște. Vom reveni…