EXCLUSIV. Șeful Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier, interzis în Germania pentru evaziune fiscală
Impunerea recentă a unui nou inspector de stat șef la conducerea Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier (ISCTR) a generat o mulțime de controverse, fapt pentru care, acum, mocnește un scandal care va zgudui serios de tot instituția, dar mai ales Ministerul Transporturilor.
Flota auto „uitată” în declarația de avere
La începutul lunii trecute, consilierul județean PSD de la Mehedinți Teodor-Claudiu Nisulescu a fost numit la conducerea ISCTR. Acesta era până la numirea în noua funcție angajat la ISCTR-Inspectoratul Teritorial 6-Mehedinți. Numai că prin numirea acestuia la șefia ISCTR este ca și cum ai pune lupul paznic la oi. Teodor-Claudiu Nisulescu a menționat în declarația de avere că deține 99% din firma Quick Autorom Service al cărui principal obiect de activitatea este „comerțul cu amănuntul de piese și accesorii pentru autovehicule” și totodată este unicul asociat al firmei Nisulescu Company Ltd. De asemenea, el a mai precizat că are două case în Mehedinți, două apartamente în Dr. Tr. Severin și București, dar și șase autoturisme și patru remorci.
Dar, surprize, surprize! Potrivit datelor furnizate de mai multe instituții de sub tutela Ministerului Transporturilor, șeful ISCTR a omis să declare că pe lângă cele șase autoturisme și patru remorci el mai deține, atenție, șase autotractoare MAN, o autospecială MAN, o semiremorcă KEMPF, dar și încă două autotractoare Scania și DAF. Toate aceste zece vehicule sunt înmatriculate pe județul Mehedinți.
Bomba din Germania
Însă, adevărata bombă cu implicații penale uriașe vine din datele privind cea de a doua firmă a șefului ISCTR – Nisulescu Company Ltd. Această societatea este înmatriculată în Marea Britanie și se ocupă cu transportul de persoane cu microbuzul către Germania și Marea Britanie.
Potrivit informațiilor furnizate de către mai multe instituții ale statului român, dar și anumiți băieți cu ochii roată care scanează ISCTR și nu numai, firma lui Teodor-Claudiu Nisulescu care se ocupă de transport persoane are interdicție de a mai opera pe teritoriul Germaniei pentru evaziune fiscală în formă repetată. Practic, acum, din postura de șef al ISCTR, Teodor-Claudiu Nisulescu va trebui să-și controleze propria flotă de autotractoare și microbuze, dar, totodată, să dea explicații pentru evaziunea fiscală pe care a făcut-o în Germania. E de noaptea minții!
Sacul și-a găsit peticul
Dar, cea ce se știe mai puțin în Ministerul Transporturilor este faptul că imediat după instalare, Teodor-Claudiu Nisulescu a făcut o mutare care a lăsat mască pe cei din ISCTR. L-a numit pe Florin Gagea în funcția de director al Direcției Monitorizare, Control și Reglementări. Adică, este ceva de genul că sacul și-a găsit peticul.
Acesta este cunoscut de transportatorii din zona județului Timiș pentru abilitatea de închide ochii la nereguli, dar nu degeaba. Poate și de aceea, imediat după ce a fost numit în fruntea Direcției Monitorizare, Control și Reglementări, Florin Gagea este musafir prin sediul ISCTR, el fiind permanent plecat prin țară. De ce? Cei din ISCTR și transportatorii știu de ce, dar mai ales se cunoaște la nivelul anumitor instituții de ce merge Gagea prin țară. Nu întâmplător, el a fost botezat ”Colectorul”.