Explozie pe Autostrada Transilvania: Muncitorii detonează Dealul Zimbor pentru a face loc autostrăzii A3

Publicat: 28 aug. 2024, 10:40, de Autor: Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
Explozie pe Autostrada Transilvania: Muncitorii detonează Dealul Zimbor pentru a face loc autostrăzii A3

Pe șantierul Autostrăzii Transilvania, pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, a avut loc o explozie controlată pentru a facilita lucrările de construcție a autostrăzii A3. Imaginile recente, surprinse de Cristian Marius Man, arată complexitatea și dificultatea lucrărilor, în care muncitorii folosesc explozii controlate pentru a îndepărta rocile masive ale Dealului Zimbor.

În videoclipul postat de Cristian Marius Man, se observă cum specialiștii de la firma Explomin pregătesc terenul, introduc explozibilii și coordonează acțiunea pentru a se asigura că totul decurge fără probleme. Atmosfera tensionată de pe șantier este surprinsă în detaliu, iar în fundal se aud vocile inginerilor care confirmă pregătirile și coordonează momentul detonării: „Liber!”, strigă un inginer, urmat de confirmările altor patru colegi. În cele din urmă, momentul exploziei este marcat de o voce care strigă: „Aaardeee!”, iar dealul este răscolit de o explozie spectaculoasă.

Utilizarea exploziilor controlate pe șantier a stârnit discuții în rândul pasionaților de infrastructură, unii întrebând de ce este necesară o astfel de metodă. Autorul filmării a explicat: „Au dat de rocă. Și e mai convenabil să arunce în aer decât să își distrugă utilajele”.

Lotul Zimbor – Poarta Sălajului, parte a secțiunii 3B2 din Autostrada Transilvania, este considerat unul dintre cele mai dificile proiecte de autostradă din România, datorită reliefului accidentat și numeroaselor lucrări de artă implicate. Acest segment de 12 kilometri este construit de asocierea SC SA & PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, sub coordonarea companiei UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu.

Cu un stadiu fizic de doar 27,05% în iulie 2023, proiectul a fost amânat de la termenul inițial de finalizare în 2024, noua dată estimată de deschidere fiind iulie 2026, după solicitările de prelungire ale constructorului. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat dificultatea acestui proiect, inclusiv a lotului Nădășelu-Zimbor, finanțat prin PNRR, confirmând complexitatea și importanța lucrărilor de infrastructură în regiune.