Fabricile din China care produc VW şi Skoda cu motoare clasice se închid în timp ce chinezii invadează Europa cu electrice
Fabricile din China care produc automobile Volkswagen şi Skoda cu motoare clasice se închid, în timp ce chinezii invadează Europa cu vehicule electrice (EV).
VW şi SAIC se pregătesc să închidă fabrica de la Nanjing în 2025
Volkswagen AG şi SAIC, cel mai îndelungat partener al său din China, intenţionează să închidă o fabrică din statul asiatic, unde sunt produse maşinile VW Passat şi Skoda, şi posibil mai multe, ca răspuns la încetinirea cererii pentru maşini cu motoare pe combustie, transmite Bloomberg.
Societatea mixtă înfiinţată în urmă cu patru decenii de grupul german şi SAIC Motor Corp pregăteşte închiderea uzinei de la Nanjing în 2025, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Fabrica din Nanjing are o capacitatea de producţie de 360.000 automobile pe an.
La Shanghai, SAIC Volkswagen Automobile a oprit în urmă cu doi ani producţia la una din fabricile inaugurate la mijlocul anilor ’1980. La o a doua unitate a fost redusă producţia şi de asemenea ar putea fi închisă, susţin sursele.
Strategia mărcii Skoda a VW este revizuită în urma declinului vânzărilor, ceea ce arată dificultăţile cu care se confruntă producătorul ceh în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
De câteva luni a fost oprită producţia la fabrica din Ningbo, unde sunt fabricate câteva modele Skoda, iar unitatea ar putea fi închisă.
Toate fabricile SAIC Volkswagen operează normal, în funcţie de cerinţele pieţei şi de previziunile noastre, a comentat VW China, ca răspuns la întrebările Bloomberg.
Anul trecut, producţia la cele 39 de uzine VW din China a rămas cu mai mult de un sfert sub nivelul de vârf de dinaintea pandemiei.
Ponderea câştigurilor operaţionale de pe urma societăţilor mixte din China a scăzut cu 20% în 2023, la 2,62 miliarde de euro.
La finalul lui 2023, VW avea peste 90.000 de angajaţi în marele stat asiatic.